Saturday, May 17, 2014

Gambar Membawa 1001 Makna

Dalam agama islam wanita tidak boleh jadi imam solat. Namun dalam politik, boleh jadi ketua. Yang berketayap putih berbaju kuning di belakang tempat duduk barisan kempimpinan DAP, yang membanggkan seorang wanita melayu muda, duduk sebaris dengan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan para pemimpin kanan parti itu. Ertinya wanita muda itu sudah sebaris dengan pemimpin DAP, walaupun hanya 2 tahun menyertai parti berideologi sosialis, kesamarataan, Malaysian Malaysia itu. Sebabnya wanita melayu itu, berani memperjuangkan penghapusan hak-hak bumiputera/melayu; ertinya perlu disanjung, dan dianggap sebagai pemimpin utama. Pendek kata, sesiapa sahaja bumiputera/melayu yang sanggup mengorbankan hak-hak mereka, masuklah DAP, pasti anda akan duduk sebaris dengan para pemimpin kanan parti itu.

DAP tahu, kalau melayu.bumiputera berpecah dan dapat menarik sedikit sokongan melayu liberal, Pakatan Rakyat yang dianggotai DAP-PKR-PAS mampu mengguguat BN. Di Semenanjung mislalnya, daripada 165 kerusi, tiga pakatan parti itu mampu menang 98 kerusi; apabila kaum cina sepakat menolak parti-parti BN seperti Gerakan, MCA dan MIC dengan disertai melayu liberal, sepertimana dilakukan wanita berumur 27 tahun dalam gambar tersebut.

Kini, Umno yang menjadi tulang belakang kerajaan, tidak lagi dapat menggunakan taktik ancaman PAS untuk kekuatan, atas sebab terperangkap dengan mainan PAS soal Hudud. Betullah kata Datuk Nazri Aziz, untuk mempertahankan Umno perlu hanya bercakap soal politik, jangan campur adukkan dengan agama. Di mana selama ini, Umno mengecam PAS, kerana mempergunakan agama demi kepentingan politik.

Jangan terperangkap dengan pemikiran Datuk Jamil Khir, kerana pendekatannya bukan cara politik untuk mempertahankan parti politik, akan tetapi menngunakan agama mempertahankan politik, sama dengan pendekatan PAS. Jika demikian berlaku, apa bezanya PAS dan UMNO? 

Para pemimpin Umno sudah kehilangan arah, akan tetapi DAP dengan tegak mempengaruhi melayu untuk meneruskan agendanya, malah berjaya memperkudakan PAS dan PKR, untuk mencapai matalamatnya. Penyokong melayu PAS dan PKR begitu bangga melihat, bahawa DAP mampu mempunyai kerusi terbanyak di Parlimen selepas Umno dan jumlah kerusi DAP itu akan terus bertambah; jika melayu seperti yang duduk sebaris dengan Kit Siang itu bertambah.

7 comments:

Anonymous said...

kpd org2 Melayu/Islam yg sokong DAPigs, bertaubatlah segera!!!

Anonymous said...

Sokong DAP, lancau la UMNO

Anonymous said...

Inilah kisah Melayu yang menjadi talibarut DAP.
Terang-terang DAP tolak hudud tapi tak jadi hal kpd PAS haramjadah yang jual ugama Islam utk bersama-sama dengan musuh Islam.

Anonymous said...

Lancau la cina

Anonymous said...

Anon 18.02, tumpang tanya sikit, MCA dan gerakan tak tolak Hudud ke? atau MCA dan Gerakan tu parti Islam?

Anonymous said...

Utk budak yg ada kecelaruan DNA ni..kena ingatkan tentang sejarah dan perlembagaan ttg hak2 orang Melayu bumiputera.
Lagi satu, takrif bumiputra ni nak kena perbetulkan..
Melayu adalah bumiputera di Tanah Melayu dan sekarang dikenali sbgai negara Malaysia.
Kerana bangsa Melayulah yg membina tamaddun/ peradaban atau civilization. Sistem sosial dan pentadbiran bermula dari bangsa Melayu.
Kaum pribumi atau kaum asli atau aborigine adalah penduduk asal dan hak2 mereka pun dijaga. Mereka bukan bumiputera walaupun mungkin lebih lama bertapak di Nusantara, tetapi tidak membina peradaban dan hanya berkembang biak dalam puak2 atau suku masing2.
Begitu juga dengan aborigine di Australia, New Zealand, USA,Canada..mereka hanyalah people of the land.

Kaum2 lain spt. Cina, India, Bengali dan minoriti yg lain adalah asalnya pendatang. Mereka wujud di bumi Tanah Melayu atas faktor penjajahan oleh British dan era sebelumnya.
Atau lebih pedih lagi..mereka sanggup datang ke Tanah Melayu atas kerana tekanan ekonomi di China dan pengasingan kasta di India. Tapi orang Melayu tidak pernah iri hati kalau mereka telah berjaya di Tanah Melayu ini.

Cuma jgn yang kita miliki nak digadaikan semua..
Memerintah Malaysia sebenarnya kerja menguruskan bangsa dan perlu dirujuk sejarahnya dan kenapa..

Anonymous said...

BODOH punya artikel! kau ingat si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS/Israel dan ejen mereka dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM tak gunakan agamakah utk. berpolitik - terutamanya agama Kristian dan Yahudi?!

Sebenaqnya si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM hanya mempergunakan si ISLAM/MelayuLIBERAL-TERPUKAU-budaya-KAPIRDAJAL-BARAT/ZIONIS mcm. si-BETINAPELACUR atau si-JANTANSODOM!

Dan bukan main kau mahu BODEK si LIBERALnazri dan MENGHINA YB DS Jamil Khir, yg. mempertahankan Hukum Hudud ALLAH SWT, di Tanah Melayu, PUSAKA nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT British-ZIONIS dan mana-mana puak PENDATANG/PENCEROBOH KAPIR yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!

Dan kau ingat umat Islam yg. sedang dibunuh sesuka hati, dgn. amt BUAS oleh si Barat-ZIONIS, dlm Genosid, adalah lawak semata dan buka sebab pasal agama juga?! Sebenanya memang seluruh umat Islam global mahu diKURANGkan melalui pelbagai cara oleh si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas Dunia Islam - spt. yg. disyaki oleh Dr. Kevin Barrett, termasuk melalui wabak penyakit terbaru yg. sungguh GANJIL, yg. sedang melanda Dunia Arab, terutamanya mungkin juga mensasarkan JEMAAH HAJI yg. BERJUTA - disyaki didalangi ZIONIS-Israel dan sekutu mereka (lihat di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/05/361346/bioweapons-could-lead-to-apocalypse/ , Bio-weapons could lead to ‘apocalypse’, By Dr. Kevin Barrett, May 5, 2014; dan di http://www.nst.com.my/latest/mers-cases-reach-more-than-400-more-than-100-dead-1.588584 , MERS cases reach more re than 400, more than 100 dead, 06 May 2014)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Blog Archive