Wednesday, April 16, 2014

Hukum Hudud Kelantan: Pakatan Rakyat Bakal Berpecah

JIKA benarlah PAS serius untuk membentangkan usul di Dewan Rakyat Jun ini secara bersendirian berhubung pelaksanaan Hukum Hudud Di Kelantan; kemungkinan besar tindakan itu akan menghancurkan pakatan longar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat adalah terdiri daripada Parti DAP, PKR dan PAS.Pakatan tiga parti itu sebenarnya wujud selepas PRU-12 dan sehingga kini tidak didaftarkan sebagai parti.

Hukum Hudud secara konsisten ditolak oleh DAP dan turut diikuti PKR.

Ada desas desus, bahawa 88 ahli BN yang beragama islam akan menyokong usul Pas itu, jika ini berlaku, maka iannya akan menjadi undang-undang dalam negara.

Jika menurut laporan yang memetik Presiden PAS Dato Abdul Hadi Awang; Pas dikatakan tidak akan berganjak dengan keputusan parti itu untuk membentangkan usul Hukum Hudud di Dewan Rakyat; meskipun mendapat halangan dan tentangan daripada sekutunya DAP dan PKR. 

Akan tetapi, satu kemuskilan masih berlaku, sejak wujudnya Pakatan Rakyat, apa sahaja tindakan PAS, bakal akan cair, apabila diadakan mesyuarat permufakatan Pakatan Rakyat. Atas sebab itu, pendirian PAS bagi pelaksanaan  HUKUM HUDUD di Kelantan; sebenar masih kabur; malah ada yang menyiafatkannya sebagai sandiwara lama parti itu.

5 comments:

Anonymous said...

nafsu je besar, kederat tak ada. nak berjalanpun kena mintak tongkat dap dan pkr...

Anonymous said...

PRU 14 lama lagi so kita main wayang dulu. Malu dgn seorang presiden PAS dan seorang ulama yg bercakap berbelit belit, dulu kata hudud tak ada ganti negara kebajikan, tuduh penyokong umno kafir kerana kerjasama dgn kafir dan amalkan negara sekular,Bila PAS ikut juga cara UMNO diam.Dalam konsesus PR 2011 kata hudud tiada dalam agenda PR.Sudah sudah la Hadi kerana mu masyarakat Islam berpecah belah.

Anonymous said...

Cakap Haji Hadi ni boleh percaya ke?

Anonymous said...

Sekarang Telah terbukti siapa MUSANG DALAM isu HUDUD ni...
DAP telah menunjukkan cara bagaimana Mereka Boleh MENGAJAK (MUZAKARAH) tak kira KAWAN atau LAWAN (CINA BN) agar turut serta bersama DAP menentang HUDUD yang hendak dilaksanakan ini..dan bagaimana setiakawannya KAFIR ISLAM YANG SETUJU DENGAN TINDAKAN SATU HATI (MUZAKARAH) CINA DAP DAN KAFIR -KAFIR yang BERSEKUTU dan yang TAK BERSEKUTU dengannya...BuKA MATA LUAS-LUAS ORANG MELAYU...
TETAPI BILA UMNO DAN PAS MERENCANAKAN MUZAKARAH UNTUK BERSATU SIAPA ORANG YANG MENENTANGNYA...ORANG ISLAM JUGAKAN...?
DISINI DAP TELAH MENUNJUKKAN JALAN KEPADA ORANG ORANG MELAYU CARA DAN BAGAIMANA MEREKA (KAFIR LAKNATULLAH) BERSATU BAGI MENGHALANG APA JUA BERKENAAN HUKUM DAN PENYATUAN UMAT ISLAM...DAN LIHATLAH BETAPA KUATNYA KAFIR BERSATU UNTUK MENENTANG APA JUA YANG MEMBAWA KEPADA PERKARA BAIK UNTUK PERPADUAN UMAT ISLAM SEHINGGA DAP SANGGUP MELOBI YB MCA (BN) YANG TERANG-TERANG MUSUH POLITIK AGAR SEBULAT HATI BERSATU DENGAN DAP TANPA MENGAMBIL KIRA BERLAINAN IDEOLOGI POLITIK ASALKAN DAPAT MENGHALANG TERTEGAKNYA UNDANG-UNDANG ISLAM...INILAH TAHALUF SIYASI YANG BERJAYA DITARBIAHKAN PAS KEPADA DAP...
"PAKATAN KAFIR DAN CINA DAP" inilah di sokong MELAYU SYIAH yang takut kepada KEPADA BERSATUNYA UMNO DAN PAS yang ingin berMUZAKARAH DAHULU ...

Anonymous said...

Pendek cerita sebenarnya PAS sendiri ank tutup pekong Mat Sabu dengan bau celah kelangkang Mahnya, Stopa Ali dengan spenda besarnya.

Pasti adanya wakil dari PAS yang belot.

PKR dah tentu Parti LGBT.

Blog Archive