Sunday, January 26, 2014

Salleh Minta Rakyat Berdiri Teguh Dibelakang Perdana Menteri

Datuk Salleh Tun Said yakin, Perdana Menteri mampu mengurus dan mentadbir negara dengan baik. Selain itu, Speaker Dewan Undangan Sabah itu juga berkata, Datuk Seri Najib mempunyai hala tuju yang betul menangai perekonomian negara sesuai dengan fenomina perekonomian global.

Dalam entri terbaru beliau dalam blognya, ADUN Usukan dan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Sabah itu, mengulas tentang saranan Mantan Menteri Penerangan- Datuk Zainuddin Maidin, agar Mantan Perdana Menteri- Tun Dr Mahathir Mohammad dilantik sebagai Menteri Mentor, bagi mendapatkan pendapat dan pandangan berhubungan dengan pengurusan perekonomian negara.

Keadaan perekonomian negara pada masa ini sebenarnya menurut Salleh diwarisi oleh Najib daripada pemimpin terdahulu, bukannya timbul semasa Perdana Menteri ke-6 itu berkuasa.

Perekonomian negara mempunyai hubung kait dengan perekonomian dunia, dipengaruhi oleh keadaan semasa seperti musim dan keamanan sejagad.

Perdana Menteri serta kabinet beliau telah merangka berbagai polisi bagi mengwujudkan kelestarian ekonomi terutama kewangan, atas sebab itu, tindakan merasionalisasikan subsidi petrolium dan gula, serta menaikan tarif litrik merupakan tindakan untuk menjamin kewangan negara agar lebih mapan demi generasi akan datang.

No comments:

Blog Archive