Tuesday, October 15, 2013

Kongres Ke-24 Parti LDP Ditangguh Demi Penyatuan

KONGRES Parti LDP yang dijadual pada 19-20 Oktober ini telah ditangguhkan pada suatu masa yang akan ditentukan kemudian.

AYT difahamkan satu persefahaman antara dua fraksi yang bertelengkah, iaitu Fraksi Datuk VKLiew dan Datuk Teo Chee Kang bahawa tiada kongres parti akan berlangsung baik di Sandakan mahupun Kota Kinabalu seperti mana pada tarikh tersebut.

Satu pertemuan antara dua frkasi dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) telah diadakan di Putrajaya pada Isnin. 

Kumpulan VKLiew disertai Datuk Pang Yuk Ming, YB Charile Pang dan Lorreto S Padua Jr, manakala kumpulan Teo, disertai beliau sendiri, Datuk Chin Su Phin dan Peter Chong Su Leong.

AYT berjaya menghubungi Datuk VKLiew, beliau mengsahkan bahawa satu pertemuan dengan farkasi Teo bersama dengan kumpulan beliau bersama-sama dengan ROS. Pertemuan tersebut berlangsung di Putrajaya. Ketua Pengarah ROS Encik Mohammad Razin Abdullah sendiri mempengerusikan pertemuan tersebut, dan turut hadir Timbalan Pengarah ROS Tuan Haji Alias Mamat.

Menurut VKLiew pertemuan sehari suntuk itu, berjaya menemukan titik temu antara dua kumpulan, atas sebab itu, sebelum kongres ke-24; kedua belah pihak akan melakukan tindakan memang-menang agar supaya parti terus utuh.

No comments:

Blog Archive