Saturday, September 14, 2013

Negara Jiran Cemburu Dengan Pencapaian Kita

PADA Isnin, 16 September, genap sudah SETENGAH ABAD negara kita DIBENTUK. Suka duka selama 50 tahun, ada yang patut dijadikan SEMPADAN, ada juga yang PATUT dijadikan TAULADAN.

Sementara negara JIRAN cemburu dengan KEJAYAAN kita, namun ada segelintir rakyat NEGARA ini, seperti ADUN Bingkor, Sabah Dr jeffery G. Kitingan tidak bangga dengan kewujudan NEGARA.

Jeffery, membangkitkan isu yang sudah LAPOK, dan sedikitpun TIDAK mempunyai NILAI daripada segi BERNEGARA apatah lagi UNTUK mengwujudkan negara yang makmur. Pembangkitan isu-isu LAPOK terutama yang menyangkut masa lampau, dengan kenyataan yang mempergunakan perkataan MUNGKIN, merupakan satu pendekatan yang PALING mundur. 

Jeffery dengan hujahnya, mempergunakan KEADAAN kini sebagai tolok ukur, dan melihatnya ke belakang. Jeffery tidak TERFIKIR, kalau keadaan masa lalu itu, tidak berlaku, MUNGKIN keadaan sekarang tidak seperti yang kita lihat dan rasa.

Jeffery TIDAK menggunakan FAKTA sekeliling, untuk mendasari HUJAHNYA, akan tetapi, hanya terpasak dengan MUNGKIN.. dengan mempersoalkan PENYERTAAN SABAH DAN SARAWAK ke dalam PERSEKUTUAN MALAYSIA memudaratkan kedua negeri itu. Cuba Klik pautan berikut bagaimana cemburunya negara jiran terhadap Kejayaan negara kita.Pandangan Orang Luar Terhadap Malaysia

No comments:

Blog Archive