Tuesday, July 16, 2013

PRK Kuala Besut: PAS menyerang membabi buta

Memasuki hari kelima kempen pilihan raya kecil DUN Kuala Besut, PAS dilihat mula mengambil pendekatan 'menyerang' BN dengan membangkitkan pelbagai isu tidak kira isu tempatan atau nasional. 

Ketika pendekatan sentuhan langsung dilihat sama seimbang, PAS kini aktif membangkitkan isu-isu seperti masalah tanah dan rumah setempat, sosio-ekonomi masyarakat, kelemahan infrastruktur serta isu nasional seperti pelantikan pengerusi Tabung Haji baru.

Mereka juga menjadikan tema "16:16 Terengganu Baru" dalam kempen mereka mendapat penguasaan seimbang antara Pakatan Rakyat-BN dalam DUN Terengganu, yang bergantung kepada keputusan di Kuala Besut.

Pada tiga hari pertama kempen, PAS lebih tertumpu kepada usaha memperkenalkan calon mereka dan menyentuh masalah tanah, tetapi semalam parti Islam itu mula mendedahkan berdikit-dikit dakwaan pemilikan tanah empat pemimpin Umno Besut di DUN itu.

Nampaknya PAS lupa bahawa bulan ini adalah bulan suci umat islam; sehingga mereka sanggup menabur berbagai fitnah dan putar belit, semata-mata untuk mengelirukan penggundi Kuala Besut; agar berpihak pada calon mereka.

Matalamat PAS adalah untuk menang, agar supaya berlaku "dun" tergantung, kerana berlakunya seri antara ADUN BN dan PR. 

Menurut Naib Presiden PAS, Sallehuddin Ayub, mereka mempunyai perancangan tertentu, jika berlaku seri, dan beliau juga menggambarkan bahawa PAS akan mengambil alih kerajaan Terengganu.

No comments:

Blog Archive