Saturday, June 22, 2013

Terkini: Black 505: Setakat ini gagal dapat sambutan

Sebentar tadi sekitar 5,000 orang daripada Masjid Negara yang diketuai Azmin Ali bergerak ke Padang Merbok.

Kali ini, sambutan penyokong Pakatan Rakyat terhadap Black505, tidak mendapat sambutan.

Kalau diambil kira tujuh lokasi dengan rata-rata 5,000; paling ramaipun penganjur mampu menghimpuan 35,000 orang.

Black 505, yang dijadual pada jam 3 petang di Padang Merbok, gagal mendapat sambutan. Dianggarkan di tujuh lokasi yang ditentukan sebagi tempat permulaan, dihadiri antara 100-200 orang penyokong pakatan rakyat yang kesemuanya berpakaian serba hitam.

Kegagalan penganjur menghimpun peserta, walaupun sejak 25 Mei lalu, telah digembar gemburkan, adalah bukti, rakyat menyedari bahawa mereka diperbodohkan.

Hanya pemimpin Pakatan Rakyat seperti Chegubard yang beria-ia sangat menganjurkan perhimpunan Black 505, kerana tidak mengiktiraf keputusan PRU-13.

Malangnya, walaupun Pakatan Rakyat menguar-uarkan diseluruh dunia, bahawa mereka tidak mengiktiraf keputusan PRU-13, namun negeri-negeri yang dimenangi tiga parti DAP-PKR-PAS, MB/Ketua Menteri mereka telahpun mengangkat sumpah termasuk exco dan para Adun di negeri-negeri berkenaan, kecuali Selangor.

Pada 24 Jun ini, apabila Dewan Rakyat bersidang, kesemua MP Pakatan akan hadir, kerana desakan pemulauan yang dicadangkan PKR, tidak mendapat persetujuan daripada DAP dan PAS.

No comments:

Blog Archive