Sunday, March 17, 2013

Keluarga Kiram Masih Mendakwa Agbimuddin masih di Sabah

SATU perang psikologi berlaku antara pasukan keselamtan negara dengan keluarga Jamalul Kiram. 

Pada Jumaat PAT Tan Sri Jen Zaulkefli Mohd Zain dan KPN Tan Sri Ismail Omar mengeluarkan kenyataan bahawa Rajah Muda Agbimuddin Kiram sudah cabut lari meninggalkan orangnya yang berbaki kurang daripada 50 di Sabah.

Namun kenyataan Dua Panglima perang negara itu dinafikan Juruakap Jamalul Kiram III, Abraham Idjirani, sambil mengatakan bahawa Agbimuddin menghubunginya dua kali, pertama pada pukul 2 petang Jumaat dan kedua petang Sabtu. Malah, menurut Abraham, Agbimuddin menggunakan SIM CARD handphone Sabah meneleponnya.

Siapa yang tidak percaya kepada pasukan keselamatan kita. Mereka dibekalkan dengan berbagai maklumat risikan. Dalam suasana perang kenyataan PAT dan KPN punya erti tersirat, pertama Agbimuddin tidak pernah berada di Sabah sejak krisis bermula, kedua Agbimuddin cabut lari sebelum operasi Daulat bermula.

Semasa perundingan yang berlangsung 23 hari, Agbimuddin mengambil peluang untuk cabut lari.Semasa perundingan dengan pasukan polispun, Agbimuddin tidak pernah terlibat, sepertimana digembar gemburkan.

Di mana sahaja Agbimuddin berada samaada di Malaysia mahupun di Filipina, yang pasti, dia akan tertangkap juga. Kalau di Filipina nasibnya akan baik, tetapi kalau benarlah dia ada di Sabah, peluru maut menunggunya.

No comments:

Blog Archive