Thursday, January 10, 2013

Himpunan Pembangkang: Kenapa Pilih Stadium Merdeka?

KENAPA pilih Stadium Meredeka? sedangkan kapasiti stadium itu hanya 30 ribu. Jika benarlah pembangkang mahu menghimpun 1juta peserta? bagai mana stadium itu boleh menampung?

Helah pembangkang berhimpun di Stadium Merdeka adalah agar supaya peserta himpunan itu melimpah di luar stadium. Tujuannya adalah propaganda, agar kelihatan peserta ramai.

Selain itu, pembangkang mahu, berlaku kesesakan lalu lintas, dan kalau boleh berlaku huruhara.

Niat pembangkang, bukannya berhimpun untuk menaikan semangat para penyokongnya, akan tetapi mempunyai niat sebaliknya, yakni berusaha agar berlaku kekecohan dengan pasukan keselamatan dan kerajaan tempatan.

Seperti himpunan yang lalu-lalu, kecenderungan himpunan pembangkang adalah ke arah menimbulkan huruhara dan kekecohan, agar pasukan keselamatan dicemoh dan dikutuk.

Kerajaan telah memberi alternatif agar mereka berhimpun di Stadium bukit Jalil, sepertimana dilakukan oleh Bn sebelum ini, namun pihak pembangkang, enggan menerima cadangan itu.

Seperti yang lalu-lalu pembangkang memaksa menggunakan stadium yang lebih kecil, kerana mereka mahu agar kekecohan berlaku.

No comments:

Blog Archive