Saturday, December 08, 2012

YB Zahrain Hashim kembali ke Umno

Najib melakukan lawatan kerja sehari ke Pulau Pinang hari ini. Lawatan itu membuka peluang BN untuk merampas negeri itu daripada DAP.

Pada PRU-12, BN menang 11 kerusi DUN sementara Pembangkang 29. Berasaskan perkiraan semasa, BN mempunyai kedudukan cerah bagi 17 DUN dan berpeluang menambah 5 kerusi yang menjadikan jumlahnya kepada 22 daripada 40 DUN yang tersedia.

Sementara itu melalui lawatan Najib ke negeri Pulau Mutiara itu, beliau dijangka menerima penyertaan MP Bayan Baru Datuk Zahrain Hashim seorang wakil rakyat bebas bersama-sama lebih 300 penyokongnya.

Semasa PRU-2008 Zahrain mengalahkan calon dari BN, Ooi Siew Kim dengan majoriti sebanyak 11,029 undi. Beliau memperolehi 27,618 undi berbanding lawannya memperolehi hanya 16,589 undi.Beliau merupakan pengkritik lantang pentadbiran ketua menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng dan oleh kerana tiada tindakan terhadap YAB Lim maka pada 12 Februari 2010, beliau keluar dari PKR termasuklah semua jawatannya di dalam PKR berkuatkuasa serta merta dan menjadi wakil rakyat bebas yang tidak mesra BN.

1 comment:

taipingcentral_harapan melayu said...

Salam tuan besar.. Mohon di pautkan blog teman ini ye..

http://taipingcentral.blogspot.com/

Terima kasih Boss

Artikel terbaru TC :

http://taipingcentral.blogspot.com/2012/12/live-hmetromy-remaja-terlanjur-dikamar.html

Selamat berkenalan bro.......

Blog Archive