Saturday, November 17, 2012

Jawatan Perdana Menteri: Hadi jauh lebih layak berbanding Anwar-Muktamar Pas

MUKTAMAR Pas di Kota Baharu Kelantan mengakuai bahawa Presiden Pas Datuk Haji Hadi Awang jauh lebih layak menjadi Perdana Menteri berbanding Anwar Ibrahim, jika Pakatan mampu menang pada Pilihanraya dan membentuk kerajaan Pusat.

Perwakilan Pas pada Muktamar itu mengakui, bahawa parti itu berkempen untuk Presiden mereka, bakal dilantik sebagai Perdana Menteri berbanding pemimpin Pakatan Rakyat yang lain termasuk Anwar.

Di lain pihak, DAP mahukan Anwar sebagai Perdana Menteri, samalah dengan PKR, namun jika Pas mempunyai kerusi lebih banyak berbanding PKR atau DAP, parti itu tetap inginkan Hadi sebagai Perdana Menteri.

Hadi menurut perwakilan Pas jauh lebih bersih daripada segi moral berbanding Anwar. Pas tidak akan sanggup berperdana Menteri kepada seseorang yang diragukan kredibilitinya daripada segi moral.

Berasaskan kepada pengakuan perwakilan Pas itu, maka diramalkan agar sukar untuk Anwar mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri, kerana kalau dipaksakan juga, kemungkinan besar Pas akan memilih haluannya sendiri.

Anwar dikatakan mempunyai fahaman yang bercanggah dengan anutan agama islam, apabila beliau menyokong kesamarataan beragama termasuk menyokong LGBT (lesbian-gay-biseksual dan Transeksual).

Kenyataan anak Anwar- Nurul Izzah pada 3 November lalu, yang mempersoalkan kekangan memilih agama bagi kaum melayu, mengiakan pahaman Anwar itu.

No comments:

Blog Archive