Latest News

Budaya Benci anutan Pembangkang-anak muda jadi korban

GADIS dalam gambar ini hanya berumur 19 tahun dan seorang pelajar kolej. Bayangkan pada usia muda sebegini sudah tertanam dalam jiwanya sifat benci dan kurang ajar.

Mengapa kejadian ini berlaku? Sebabnya anutan pembangkang yang menanam bibit-bibit kebencian dan kurang ajar bersemadi pada jiwa mereka. Anak muda seperti ini, mudah terdedah dan terikut-ikut, atas sebab itu-tanpa berfikir panjang sanggup melakukan tindakan memijak gambar pemimpin negara di ambang kemerdekaan 30 ogos lalu.

Dalam Majlis yang dianjurkan "Janji Bersih" seramai 11 orang pemuda berkelakuan kurang ajar, termasuk "tunjuk punggung" aka membuang najis terhadap gambar-gambar pemimpin negara.

Perbuatan memijak gambar-gambar pemimpin negara adalah trend yang dilakukan oleh para pemimpin Pembangkang terutama daripada DAP. Satu masa lalu-Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng memijak gambar-gambar pemimpin negara.

Budaya menanam sifat benci kepada pemimpin negara adalah sifat yang tidak bertanggungjawab, kerana para pemimpin mewakli majoriti rakyat. Rakyat majoritilah yang memilih mereka menjadi pemimpin negara.

Menghina mereka, samalah dengan menghina rakyat majoriti.

Pembangkang perlu mengormati sistem demokrasi, siapa yang mendapat sokongan majoriti itulah pemenang. 

Kalaulah budaya benci ini tertanam dalam jiwa remaja, maka keamanan dalam negara ini akan tergugut; sebabnya balas membalas akan berlaku. Jangan lupa, BN juga mempunyi pemuda yang mampu melakukan tindakan sepertimana dilakukan oleh para penyokong pembangkang.
Kesabaran ada batasnya, tidak mustahil, suatu hari nanti, bukan sahaja perbuatan memijak gambar, akan tetapi tindakan membunuh boleh berlaku, sepertimana kebiasaan di negara jiran Filipina. Seteru politik tidak akan aman, kerana sifat dendam kesumat yang ditanam dari sejak awal, mengatasi peradaban manusia bertamadun.

0 Response to "Budaya Benci anutan Pembangkang-anak muda jadi korban"

Blog Archive