Wednesday, July 25, 2012

Mengapa Nik Aziz kembali laksanakan Hudud?

Nik Aziz mendapati, selepas PAS menguggurkan konsep islam kepada negara berkebajikan, sokongan akar umbinya merundum. 

Melihat kepada keadaan itu, Nik Aziz bertegas pula untuk melaksanakan undang-undang Hudud, walaupun ditentang oleh DAP-rakan Pas dalam Pakatan Rakyat.

Kini, Nik Aziz menganalog hukum hudud dengan hukuman gantung. MB Kelantan itu memberi soalan kepada penentang hudud dalam Pakatan, mengapa mereka itu tidak menentang hukuman gantung?

Nik Aziz menyedari, bahawa perubahan konsep Pas hanya menguntungkan DAP, sehingga terlihat bahawa Pas menjadi kuda tunggangan DAP untuk mendapat sokongan orang islam.

Sebenarnya, kemenangan DAP dengan kerusi yang lebih berbanding PAS diperingkat parlimen adalah sokongan akar umbi Pas yang terdiri daripada orang islam dan melayu. Berasaskan itu, maka adalah bukti nyata bahawa Pas adalah tunggangan DAP.

Pas perlu sedar, bahawa keakrabannya dengan DAP tidak menguntungkan parti Nik Aziz itu, malah merugikan umat islam dan kaum melayu.

Melihat gelagat Nik Aziz dengan memaksa pelaksnaan hudud, nampaknya tindakan  itu adalah tindakan tidak langsung, bahawa beliau menyadari bahawa DAP hanya memperalatkan Pas untuk mendapat kuasa mengenepikan kekuasaan kaum yang berhak di bumi melayu.

No comments:

Blog Archive