Wednesday, July 11, 2012

Amok Putrajaya: Benarkah Pukau menguasai Muhdalina?

SURIRUMAH yang terlibat bersama Khalil Afandi Hamid mengamok di Kompleks B Putrajaya dua hari lalu dikatakan berkelakuan pelik, sejurus terkait dengan lelaki itu.

Walaupun perkenalan mereka hanya seminggu, menurut suami wanita itu yang mahu dikenali sebagai Yusof seorang pemandu-isterinya- Muhdalina Ahmad, 28 seorang graduan UIA dan beranak dua sangat obses terhadap lelaki itu.

Walaupun  mereka  berhubungan melalui blog dan talian, kelakuan pelik Muhdalina semakin menjadi-jadi.

Sebenarnya, baik suaminya mahupun ibubapa kepada surirumah itu, tidak mengetahui tindakan anak kedua mereka itu; sehinggalah mereka diberitahu dan diminta untuk melawat anak mereka itu di Hospital Putrajaya, kerana cedera, kesan tembakan tiga das polis, di mana sedas mengenai Muhdalina, manakala dua das lagi mengenai Khalil.

Pada kejadian kira-kira 2.30 petang pada Isnin, dipercayai Khalil dan Muhdalina dihantar oleh sebuah kereta di lokasi Kompleks B Jabatan Perdana Menteri, membawa samurai yang bertuliskan jawi dan parang pemotong daging.

Sebelum ditembak, Khalil sempat meletakan samurai ke leher salah seorang polis bantuan di pondok keselamatan di Kompleks itu, sebelum memasuki kawasan. Mereka juga sempat merosakan beberapa kenderaan kakitangan JPM sebelum, berjaya ditembak polis peronda.

Sebelum menembak mereka, polis telah berusaha untuk menenangkan mereka, namun kerana kesurupan, sambil melaungkan, beliau adalah IMAM MAHADI melibas-libaskan samurai ke arah polis. Untuk mempertahankan diri, polis terpaksa melepaskan tembakan ke arah bawah tubuh badan mereka, namun, malang bagi Khalil, kerana pendarahan yang banyak, dia mati di Hospital.

Pihak polis dengan cepat mengesahkan bahawa Khalil, merupakan penghidap mental- mungkin kenyataan itu            
mempunyai kebenaran, kerana jika membaca blog mangsa melalui www.jayanegara1234.blogspot.com, tulisan mangsa berubah-ubah, seolah tidak mempunyai matalamat dalam penulisan.

Hanya mereka yang mempunyai sakit mental sahaja berani bertindak, sepertimana yang dilakukan oleh Khalil; kerana jika ianya ada kaitan dengan ajaran sesat, biasanya tindakan akan dilakukan secara berkumpulan, umpamanya -kumpulan al-mauna, kumpulan ibrahim libya di mamali kedah.

Penglibatan Muhdalina, mungkin juga dia dipukau atau dia juga menghadapi sakit mental; sesuai dengan pengakuan keluarganya, bahawa dia berhenti sebagai penolong pengurus di syarikat swasta, tanpa memberitahu keluarganya.

No comments:

Blog Archive