Saturday, June 16, 2012

Lim Guan Eng marah: 45,000 rakyat sambut TPM

Kawasan Parlimen P.43 Bagan, Pulau Pinang yang diwakili Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, hari ini menunjukan penolakan kepada pemimpin DAP itu, apabila 45,000 pengundi kawasan itu menyambut lawatan TPM Tan Sri Mahyiddin Yassin.

P.43 Bagan dimenangi Lim Guan Eng pada PRU-12 lalu dan berdasarkan kepada sambutan luarbiasa pengundi di kawasan tersebut kepada TPM, adalah jelas angin perubahan bertiup kencang di Pulau pinang.

Pada PRU-12, hanya calon-calon daripada Umno sahaja yang menang kerusi yang ditandingi, manakala calon-calon daripada MCA, Gerakan dan MIC tewas.

Kawasan Bagan adalah kawsasan majoriti kaum cina. Melihat kepada sambutan yang diberikan kepada kepimpinan BN, adalah cerah harapan, bahawa calon-calon BN pada PRU-13 akan menang.

Melihat sambutan para pengundi kepada TPM sempena lawatan seharinya di Pulau Pinang, Lim Guan Eng amat marah, dan keadaan itu adalah petanda, bahawa kerajaan DAP hanya mampu sepenggal, sama dengan Kerajaan Pas di Terengganu yang ditubuhkan pada tahun 1999.

No comments:

Blog Archive