Latest News

Rosmah jadi mangsa penulis gossip Australia

Rupanya Penulis pojok gosip di Sydney Morning Herald yang menulis FLOM berbelanja sakan sehingga AUD100,000 di sebuah stor di Oxford Street Sydney adalah penulis gosip.

Sebagai penulis gosip Andrew Hornery sudah tentunya tidak menulis fakta, kerana sifatnya juga gosip.

Apabila pemilik stor yang dilawati Rosmah dan rombongan IFF, pemilik stor busana Carl Kapp, menafikan, bahawa Rosmah berbelanja besar, tetapi mengakui ada juga membeli sedikit buah tangan seperti mana ahli rombongannya.

Dakwaan penulis itu, antara lain, menerbangkan pereka itu ke Kuala Lumpur, adalah jahil dan bersifat nakal. Menurut pemilik stor itu, beliau juga selalu ke Kuala Lumpur untuk mencari bahan-bahan untuk tujuan reakaannya.

Usaha pihak tertentu mengaitkan Rosmah dan menggambarkan beliau sebagai wanita yang suka bebelanja besar, adalah usaha berterusan pihak tertentu, untuk menggambarkan, bahawa suaminya yang juga Perdana Menteri, gagal mengawal isterinya.

Cara pembangkang ini meniru cara bagaimana menggambarkan imej buruk terhadap Emelda Marcos, isteri kepada Presiden Filipina yang digulingkan oleh people Power pada tahun 1986.

Sebelum ini, Rosmah dikaitkan dengan pembelian cincin berharga RM24 juta, namun semua itu dinafikan oleh beliau.

Ekoran tulisan gossip di Sydney Morning Herald itu, Rosmah semalam menyangkal dakwaan Hornery yang dibuat dalam seksyen 'Private Sydney' harian itu dengan menyifatkannya sebagai "karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar".

1 Response to "Rosmah jadi mangsa penulis gossip Australia"

Unknown said...

tunggu kak Mah saman si gossip tu,kalu d M'sia da lama kami kena ni..!!

Blog Archive