Sunday, December 25, 2011

Usia politik Anwar semain hampir

USIA politik Anwar Ibrahim semakin dekat di penghujung jalan. Hari penentuan 9 Januari 2012 semakin hampir.

Jika mengikut kronologi, fakta dan bukti-bukti yang diserahkan ke mahkamah, politik Anwar Ibrahim sudah sampai ke penghujungnya. Peguambela suspek liwat itu telah gagal membuktikan beliau tidak bersama Saiful Bukhari pada masa dan tarikh liwat berlaku.

Tidak ada satu pun alibi yang tampil sebagai saksi untuk mempertahankan beliau walhal sebelum itu, Anwar begitu yakin akan mengemukakan barisan alibi.

Tindakan Karpal Singh sebagai Ketua Peguambela yang berpegang kuat kepada laporan perubatan Dr Osman dari Hospital Pusrawi sedangkan laporan tersebut tidak pernah menyebut Saiful Bukhari tidak diliwat.

Diagnosis akhir Dr Osman ialah TRO (to rule out) sodomized dan kerana itu Saiful dinasihatkan ke HKL untuk mendapatkan kepastian diagnosis oleh pakar-pakar perubatan forensik.

Malah, pemeriksaan Dr Osman tidak mengikut protokol forensik yang sebenarnya. Pokoknya, peguambela Anwar Ibrahim kali ini seperti tidak serius untuk menang kes tersebut.

Apakah semua ini merupakan sandiwara Anwar? agar supaya kalah, dan berharap memenjarakannya mendapat undi simpati!

Anwar dan konco2nya berpakat, agar Anwar masuk penjara sekali lagi, untuk menang PRU-13. Kalau Pakatan menang, maka kerajaan itu mohon SPB Agong mengampunkannya untuk membolehkan bertanding dalam PRK.

Sandiwara Anwar itu sudah dimaklum oleh rakyat!

No comments:

Blog Archive