Tuesday, November 29, 2011

Kumpulan Beruk beraksi

PERCAYALAH kumpulan beruk ini mempunyai agenda terselubung. Mereka meniru apa yang berlaku di Mesir, Tunisia dan negara-negara arab.

Mereka lupa bahawa penunjuk perasaan di asia barat itu adalah kumpulan rakyat jelata yang lama tertindas oleh rejim pemerintahan mereka. Kumpulan yang tertindas itu adalah golongan majoriti, seperti buruh, petani, tukang sapu, pekeraja-pekeraja am.

Di negara ini, golongan itu cukup terbela. Apabila harga barangan naik kerana fenomena global, maka kerajaan terus meneruskan subsidi barangan pokok, mengwujudkan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Pasar ikan 1Malaysia, klinik 1Malaysia, untuk membela rakyat yang tergolong berpendapatan rendah.

Selain itu, kerajaan memberikan bantuan kepada semua pelajar daripada tahun 1 hingga tingkatan lima, manakala mahaiswa pula diberikan baucer untuk membeli buku. Selain itu, kerajaan memberi saguhati kepada isi rumah yang berpendapatan kurang daripada Rm3,000 sebulan.

Atas sebab itu, golongan majoriti menyokong kerajaan yang prihatian terhadap rakyat, manaala mereka yang beragenda, khuatir dengan tindakan-tindakan kerajaan itu, atas sebab itu, mereka mahu mengwujudkan huruhara, seperti mana dilakukan oleh Majlis Peguam di kawasan Parlimen hari ini.

Golongan yang mempunyai agenda ini, sebenarnya bukan membela rakyat, sebaliknya mempunyai matalamat tertentu yang diperalat oleh pembangkang untuk mengambilalih tampuk pemerintahan negara.

Awas, jangan tertipu dengan gimik ini.

No comments:

Blog Archive