Friday, October 14, 2011

Tahniah PAS kerana jadi Spy pendatang asing

Jika benar bahawa saban hari, berbas-bas pendatang asing diberikan kad pengenalan, maka perbuatan ini merupakan perbuatan menjahanamkan negara.

Tetapi, adalah kerja bodoh, bagi Jabatan Pendaftaran Negara jika perkara ini berlaku.

Semalam, JPN telah menafikan, bahawa terdapatnya kegiatan seumpama itu.

Pemimpin PAS beberapa hari ini mendakwa, bahawa terdapat aktiviti-ativiti seumpama itu.

Tetapi yang peliknya, biasanya para penyokong Pas akan melakukan blocking atau penahanan, jika terdapat aktiviti seumpama itu, namun semuanya itu tidak berlaku.

Walau bagaimanapun Tahniah pada pemimpin Pas, kerana menjadi spy pendatang asing. Entah betul atau tidak, terdapatnya kegiatan seperti itu, hanya mereka yang mengetahuinya.

Para pemimpin Pas kehilangan modal politik untuk menutup masalah dengan DAP berhubung undang-undang hudud. Selain itu, Pas juga mempunyai masalah dalaman, apabila kelab penyokong parti itu, mempersoal tindakkan Nik Aziz memaksa agar undang-undang Hudud dilaksanakan setidak-tidaknya di Kelantan.

Selepas hampir 20 tahun Pas memerintah di Kelantan, baru kali ini Nik Aziz beria-ia sangat melaksanakan undang-undang Hudud. Penyebabnya adalah; Parti itu kehilangan sokongan akar umbi apabila mehapuskan perjaungan berlandaskan islam, sebaliknya digantikan dengan negara berkebajikan.

No comments:

Blog Archive