Friday, August 26, 2011

Pastikan tiada peluang ke-2 bagi Pas menguasai Kedah: Ahmad Maslan

Umno menggesa rakyat Kedah supaya tidak memberi peluang kedua kepada pentadbiran kerajaan negeri yang diterajui PAS sekarang kerana mendakwa ia dilihat tidak mampu melaksanakan amanah mentadbir negeri dengan baik.

Ketika membuat gesaan itu, ketua penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan mendakwa sejak tiga tahun lalu, rakyat Kedah tidak melihat sebarang usaha kerajaan negeri, untuk membangunkan prasarana dan pembangunan rakyat yang diharapkan.

Sebaliknya, kata beliau, program pembangunan dan juga prasarana yang dinikmati rakyat Kedah ketika ini rata-rata merupakan hasil dayausaha kerajaan pusat yang berhasrat membawa kesejahteraan kepada rakyat.

"Kita tidak nampak sebarang perubahan yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri. Mereka tidak mencari pelaburan luar untuk dibawa masuk ke Kedah demi kepentingan rakyat," katanya kepada pemberita dalam satu persidangan media di Pokok Sena.

Menurutnya, kerajaan negeri perlu peka mencari peluang pelaburan di negara luar untuk dibawa masuk ke Kedah bagi mewujudkan peluang pekerjaan serta meningkatkan sumber pendapatan negeri sendiri dan sekaligus generasi muda dapat mambangunkan negeri sendiri agar lebih maju.

Terdahulu Ahmad Maslah melawat tiga veteran Umno yang terlantar sakit dan menyampaikan sumbangan Aidil Fitri kepada 80 anak yatim, ibu tunggal dan fakir miskin.

Turut serta ketua Umno bahagian Pokok Sena, Datuk Ahmad Lebai Sudin dan Skuad Sayang Wanita Umno Pokok Sena.

No comments:

Blog Archive