Monday, June 27, 2011

Demonstrasi 9 julai ada niat Besar- SPR hanya kambing hitam

Kalau bukan SPR-NGO yang berafilisasi dengan Bersih tidak akan dapat bantuan bercurah-curah daripada negara asing.

Niat negara asing menguasai negara ini bermula tahun 1997, apabila menyerang mata wang negara yang berakbiat krisis ekonomi.

Niat negara asing menguasai negara menerusi IMF dengan memperkudakan Anwar gagal, kerana berjaya dipintas oleh Tun Dr Mahathir.

Selepas Anwar dipecat, niat negara-negara yang ingin menguasai Malaysia tertangguh, kerana belum menemukan sesorang yang boleh menjadi ayam tambatan.

Secara cuba-cuba, tahun 2007 Bersih ditubuhkan kononnya menuntut untuk pilihanraya yang adil dan bersih. Melihat kepada tunjuk perasaan yang diadakan pada tahun 2007, kononnya untuk menyerahkan memorenda kepada SBP Agong mengenai tuntutan mereka itu, mendapat sambutan kira-kira 50ribu orang penyokong pembangkang, maka negara-negara asing yang sememangkan mahukan ketidak amanan dan ketidak stabilan negara ini sekaligus ingin menguasai negara ini terbuka mata. Negara-negara tersebut mengumpul dana melalui NGO mereka untuk disalurkan kepada Ngo2 yang bernaung dalam Himpunan Bersih.

Menurut Utusan sebanyak 9 negara asing secara bersama-sama sejak beberapa minggu lepas dengan rancaknya mencurahkan dana kepada NGO2 yang berafilisasi dengan bersih. Menurut Utusan juga, setakat ini telah berjuta-juta dana berjaya diserahkan kepada NGO2 tertentu, dan sudah tentunya membiayai operasi BERSIH.

Sebenarnya Himpunan Bersih mempunyai niat Besar, bukannya sepertimana tuntutan mereka. SPR hanya dijadikan kambing hitam. Tujuan Himpunan itu adalah merampas kuasa melalui People Power, sepertimana dilakukan oleh Mendiang Aquino pada tahun 1986, semasa menjatuhkan Marcos.Selain itu, Himpunan ini juga mengambil iktibar People Power di Tunisia dan Mesir, awal tahun ini-di mana kerajaan di dua buah negara Afrika itu tumbang.

Kini pihak KDN sudah agak terlambat, api kecil tidak dipadamkan. KDN tidak belajar daripada kejadian di Tunisia dan Mesir serta Libya-api kecil dibiarkan menyala dan terus menyala.

Kini, pengajur Bersih, daripada No Body-telah bertukar kepada IKON. Daripada Ngo tidak berduit, kini mempunyai wang berjuta-juta. Salah Siapa???

No comments:

Blog Archive