Wednesday, April 13, 2011

Lim Kit Siang-Anwar pastikan anaknya ambil alih- TETAPI Taib tidak mahu anaknya ambil alih

Tan Sri Abdul Taib Mahmud berkata, beliau telahpun mengenal pasti calon pengganti dirinya sebagai ketua menteri Sarawak.

"Saya sudah kenalpasti dan telah membimbingnya sejak 20 tahun lalu" kata Taib merujuk kepada siapa yang menggantikannya. Taib juga berkata-sebab kenapa beliau tidak jadi berundur pada tahun 2006, kerana masalah SUPP yang banyak kehilangan kerusi pada PRN ketika itu.

"Akibat daripada kekalahan SUPP itu, maka saya perlu meneruskan kepimpinan untuk membimbing pemimpin baru". sambung Pehin Seri Taib.

Taib juga berkata menjelang pembuangan undi pada Sabtu ini, BN negeri yakin kawasan bumiputera masih bersama-sama BN, dan atas keadaan itu-BN negeri masih dapat mempertahankan kuasa 2/3 DUN.

PRN Sarawak kali ini cukup sengit, kerana pihak pembangkang bergitu agresif dengan agenda fitnah dan penyalahgunaan agama, sehingga ada rakyat yang termakan isu tersebut; terutama para pengundi di kawasan bandar.

Taib juga berkata bahawa beliau tidak mahu anaknnya mengambil alih kedudukannya dalam parti; berlainan dengan Lim Kit Siang, Anwar dan Karpal Singh.

Para pemimpin Pembangkang tersebut bagaikan meludah ke langit namun terpercik ke muka sendiri; itulah sifat pembangkang yang suka berdolak dalih.

No comments:

Blog Archive