Wednesday, April 06, 2011

Disebalik Jam Omega Anwar

Pada petang selepas pra tonton video sex yang melibatkan Anwar, Anwar dengan ditemani isterinya bertempat di Pejabat PKR Tropicana membuat sidang akhbar menafikan bahwa lelaki dalam video yang melakukan sex dengan seorang wanita cina bukanlah dirinya walaupun wajah lelaki tersebut seraut wajahnya. Alasan yang diberikan Anwar adalah perut lelaki itu lebih buncit dibanding perutnya. Pada sidang akhbar itu juga, Anwar sempat menunjukkan perutnya kepada wartawan.

Apabila tiba pada bab Jam Omega-Anwar sambil menjeling ke arah Wan Azizah-bahawa jam tersebut dalam simpanan isterinya. Namun selepas Anwar membuat laporan polis di balai polis Dang Wangi sehari selepas pra tonton video tersebut, Anwar juga melaporkan bahawa jam Omeganya telah hilang.

Semalam, pada sidang Akhbar Wan Azizah berikutan tersiarnya klip video sepanjang 107 saat pada Isnin, Wan Azizah terkedu apabila ditanyakan mengenai jam Omega Anwar yang kini berada ditangan polis.(Jam Omega tersebut sebelum ini dibawa simpanan salah seorang Datuk T-Eskay Abdullah). Wan Azizah memberi tahu wartawan, bahawa jam omega tersebut berada dalam simpanannya. Apabila diminta untuk menunjukkannya-Wan Azizah merasa tersinggung- dengan mengatakan "kamu pendakwaraya kah?"-Wan Azizah juga dibantu oleh MB Selangor-Khlaid Ibrahim-dengan mengatakan soalan mengenai jam Omega itu adalah soalan yang "menjijikan".

Disebalik cerita jam omega ini- siapa yang sebenarnya bercakap bohong atau benar?

No comments:

Blog Archive