Sunday, August 29, 2010

LDP dan Pihak Ke-3 bersekongkol jatuhkan Musa Aman:Salleh Said

Timbalan pengerusi badan perhubungan Umno Sabah, Datuk Seri Salleh Said Keruak mendakwa ada pemimpin Parti Liberal Demokratik (LDP) bersekongkol dengan pihak tertentu untuk menjatuhkan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman.

Beliau berkata, pihak berkenaan juga merancang untuk meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menggugurkan Musa selaku pengerusi BN Sabah.

"Kami percaya ada dalang di sebalik semua ini dan kami tahu apa yang mereka lakukan, tetapi kami BN Sabah tidak akan membiarkan mereka merealisasikan agenda mereka yang melakukan serangan peribadi ke atas Datuk Seri Musa,” katanya dalam satu kenyataan, di Kota Kinabalu semalam.

Salleh yang juga bekas ketua menteri mempersoalkan rasional di sebalik kenyataan timbalan presiden LDP, Datuk Chin Su Phin pada Selasa lalu, dan mendakwa ia adalah sebahagian daripada plot untuk menjatuhkan Musa.

"Kami percaya majoriti pemimpin LDP adalah rasional dan cukup bijak untuk membezakan antara yang betul dan yang salah, terutama apabila isu yang dibangkitkan Su Phin melibatkan kepentingan peribadi orang lain.

"Keadaannya mungkin berbeza jika isu yang dibangkit adalah berkaitan kepentingan masyarakat,” katanya.

Dalam kenyataannya pada Selasa, Su Phin dilapor berkata, LDP tidak lagi dapat bekerja dengan Musa, tetapi akan terus menyokong dan bekerjasama dengan Umno serta menyatakan sokongan penuh kepada perdana menteri dan gagasan 1Malaysia.

No comments:

Blog Archive