Sunday, July 19, 2009

Kematian Teoh Beng Hock: MACC hanya boleh berkata: We've Nothing to Hide

Susulan kematian Teoh Beng Hock terlalu banyak reaksi dan spekulasi. Pihak pembangkang mengatakan, kematian SU exco DAP Selangor ini adalah faktor "kesengajaan", sementara itu, pihak kerajaan curiga bahawa kes ini adalah faktor perancangan rapi Pakatan dan AnWar untuk lari dari fakta sebenar yakni siasatan SPRM terhadap 12 anggota Pakatan Selangor yang ada kaitan dengan salah guna peruntukan yang di salurkan melalui majlis daerah petaling.

Kematian Teoh menghilang semua fakta maklumat mengenai salah guna kuasa itu, sebaliknya SPRM dan kerajaan berhadapan dengan kes kematiannya. Ini yang dikatakan lain orang makan nangka lain orang kena getah.

Isu sebenar adalah siasatan salah guna kuasa 12 ahli pakatan, sekarang isu ini ditelan oleh desakan siasatan kematian Teoh!.

Kematian Teoh mengundang reaksi dari semua peringkat bermula dari DS Najib Sendiri, TPM, menteri dalam negeri, pihak tertinggi PDRM, dan sudah tentunya dari pihak AnWar sendiri.

Isu menubuhkan suruhanjaya di raja untuk menyiasat kematian Teoh di desak oleh pihak pembangkang dan Suhakam serta Ngo-Ngo, sehingga menteri dalam negeri Hisahamudin mengatakan.. I want a speedy investagtion. Sementara Persuruhjaya SPRM mengatakan We have nothing to hide. Sebaik siasatan selesai.. kami akan umumkan fakta sebenar apa yang berlaku atas kematian Teoh (Tan Sri Hamdan).

Kematian Teoh adalah menjadi faktor menaikan semula imej Pakatan dan memperburuk imej Kerajaan.

Yang menjadi suatu kemuskilan sebaik PRU-12 setiap terdapat memontem di mana imej kerajaan mula menanjak, ada sahaja peristiwa yang tercipta untuk menurunkan imej itu, apakah dalam bentuk politik maupun dalam kes-kes ekstrim seperti kematian!!. Kerajaan patut mengalisa... faktor-faktor ini.

No comments:

Blog Archive