Monday, November 20, 2023

SOKONG GRS-PELUANG UNTUK JAGA RUMAH SENDIRI

RAKYAT Sabah tanpa mengira kaum, agama dan latar belakang patut berbangga jika menjadi sebahagian daripada Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

Gabungan parti politik yang mengadopsi pendekatan rumah kita, kita lah yang jaga, ada lah peluang tidak harus dilepaskan.

Kita sama-sama sedar masih ada pemimpin yang cuba menghalang rakyat Sabah mempunyai rumah sendiri menerusi berbagai helah, dakyah, kerana mereka itu tiada pilihan kerana keegoan, pendirian yang tidak konsisten, sehingga sukar diterima sebagai anggota pasukan, kerana keberadaan mereka, kesatuan yang terwujud menjadi porak peranda, kerana sifat gunting dalam lipatan, duri dalam daging, khianat, hanya kerana untuk mendapatkan kedudukan/status untuk kepentingan diri sendiri.

Atas sifat pemimpin sedemikian, maka rakyat jangan silau dengan hujah-hujah mereka yang berunsur fitnah, bohong, jika bukan, maka membuat janji bulan bintang.

Rakyat daripada segenap lapisan, perlu mengambil iktibar, sekian lama, kita semua tidak berpeluang mempunyai rumah sendiri, mengatur sendiri, melainkan menumpang rumah orang lain, walaupun di antara kita pernah diangkat sebagai ketua rumah, dan pada masa sama perlu tertakluk dan mengikut telunjuk pemilik rumah.

Setiap daripada kita perlu berbangga, kerana ada parti yang menjadikan SABAHFIRST sebagai perjuangan utama, ertinya apapun yang berlaku, keutamaan adalah Sabah. Ertinya, jika ada pihak cuba menganggu atau meremehkan Sabah dan rakyatnya, parti bersama pimpinannya mengisi barisan hadapan untuk mempertahankannya.

Untuk merealisasikan perjuangan ini, tentunya perlu sokongan segenap lapisan rakyat Sabah. Pada masa sama, kita semua perlu memberi kepercayaan pada pimpinan, sebagai kapten yang tiada duanya.

Gabungan Rakyat Sabah, yang mempunyai susunan kepimpinan yang sangat jelas, mengikut kebolehan, pengalaman, mencerminkan betapa selamatnya kita bersamanya. Mereka itu bagaikan batu karang di tengah lautan, tahan pukulan badai, tidak tergoyangkan.

Mereka itu adalah para pemimpin yang sentiasa ikut rasmi ubi, diam berisi, bukan rasmi tin kosong, nyaring sahaja bunyi tapi tidak ada apa-apa di dalamnya.

Benar mereka bukan tergolong pemimpin “minum darah” “Pakyu”, “Sabah kita punya” , tetapi mereka ada lah pemimpin yang “walk the talk”.

Bukti nyata walaupun memimpin negeri memasuki tiga tahun, tapi kesannya pada pemulihan ekonomi, kutipan hasil negeri, nilai perdagangan, kemasukan pelaburan, penyediaan peluang-peluang pekerjaan begitu luar biasa.

Hala tuju Sabah Maju Jaya (SMJ) benar-benar berimpak, dan memastikan pembangunan Sabah di landasan betul. Pencapaian SMJ adalah bukti, apabila rumah kita, kita jaga, maka tentunya, kesannya luarbiasa.

Pada rakyat Sabah, jangan lagi terpengaruh dengan pemimpin yang cuba menjadi relevan menerusi parti-parti yang melawan GRS, kerana mereka itu tidak akan kemana-mana, kerana ketiadaan hala tuju yang jelas, melainkan membantu tuan mereka untuk kekal relevan dan mendapat sedikit kuasa. Fikir-Fikirkan.

No comments:

Blog Archive