Wednesday, February 27, 2019

PRK SEMENYIH- PH SUDAH TERASA BAHANG

DI ATAS KERTAS, sepatutnya, PH tiada masalah mempertahankan Dun Semenyih, atas sebab pada PRU-14, 10 bulan lalu, calon parti itu menang majoriti lebih 8ribu undi. Pada PRU-14, jikapun undi Bn dan Pas dijumlahkan, calon PH masih menang dengan majoriti lebih 1,600. Namun, pada PRK kali ini, tiada pihak daripada PH menaruh keyakinan bakal mempertahankan kerusi itu.

Sementera masa kempen masuk ke fasa terakhir, dikhabarkan, Bn mendapat sokongan hampir 60% daripada pengundi. Keboleh percayaan kepada peratusan itu, kerana kemahiran jentera Bn dan Pas mengkuantitaifkan sokongan tidak boleh dipertikaikan, kerana dua parti itu sudah berpengalaman puluhan tahun, malah telah melalui 14 kali pilihan raya umum.

Faktor yang boleh menghalang kemenangan calon Bn, jika faktor selesa mengahantui jentera Bn dan Pas, sehinggakan mengendurkan intesitas kempen. Jika jentera kempen dua parti itu beterusan sehingga 11.59 malam 1 Mac, dan berjaga-jaga semasa pembuangan undi daripada pukul 8 pagi hingga 5.30 petang 2 Mac, maka tiada yang boleh menghalang kemenangan Bn.

Pada PRK kali ini, apa kah peratusan yang turun mengundi tinggi atau rendah, bukan lagi faktor penentu parti mana yang menang, kerana pengundi Semenyih sebenarnya rata-rata menganggap bahawa PRK kali ini merupakan refendum kepada PH, kerana gagal menunaikan janji-janji yang mereka taburkan semasa PRU-14. 

Pengundi bukan hanya melihat faktor manifesto sahaja, akan tetapi pengundi melihat bagai mana bercelarunya pemerintahan kerajaan masa ini, khususnya yang berkaitan dengan kaum melayu, agama islam dan institusi raja-raja melayu.

PRK Semenyih merupakan kesinambungan kepada PRK Cameron Highlands, bagai mana kerjasama antara Bn dan Pas semakin hari semakin mantap, demi ABATA.

1 comment:

Anonymous said...

Habislah, PRK SEMENYIH ni juga akan diSABOTAJ habis2an mcm. PRU14!!

Tgklah GILAnya ni!! APA KEJADAHnya si ahli 'NGO' PENGGANAS Asing, BERSIH, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, dan diTAJA oleh CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, yg. bersama SEKOQ lagi 'NGO', iaitu 'NGO' VETERAN PENGKHIANAT, Patriot - yg. telah menSABOTAJ akan PRU 14 dgn. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki, pekerja2 SPR - boleh menjadi ahli ANGGOTA2 SPR yg. baru! Dan SEKOQ Prof. LONGKANG HOMO LIBERAL KULIT BABI BARUA Melayu-PENJILAT DUB*Q DAPeliwat HOMO KULIT BABI jijik ZIONIS boleh jadi TIMBALAN PENGERUSI S*R ni oi?!! Lihat di

https://www.ismaweb.net/2019/02/14/prof-madya-dr-azmi-sharom-timbalan-pengerusi-spr/

Juga ini SEBENAQnya - nak menSABOTAJ akan KES SAMAN terbaru terhdp. PENGERUSI SPR PENIPU HARAM JADAH ni, SPR dan REJIM PH PENIPU CELAKA ni, oleh seorg. PENGUNDI Semenyih yg. amat BERANI - taüi SAMANnya telah diBATALKan sewenangnya oleh HAKIM PARIA, yg. mmg. disyaki dlm. GENGGAMAN DAP KULIT BABI (kerana PEGUAM2 LONGKANG dr. DAP/PKR KULIT BABI amat SYOK bila HAKIM PARIA mcm. ni, ni ambil KES2 depa)!!! Lihat SAMAN ni, di -

http://pahangdaily.blogspot.com/2019/02/jawatan-tunggal-pengerusi-spr-sedia.html

Kenapalah si PEGUAM2 dan PEMIMPIN2 Islam/Melayu TULEN kita boleh BIAQkan DYMM YDPA baru kita diTIPU habis2an mcm. ni?!! PENAKUT nak MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS, BENCInya aku pd. puak PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni!! Setakat berDEMO aman, dan KUTIP SAMPAH - bukan main lagi MENDABIK DADA - tapi diKETAWAkan si ANJING2 PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPbangkai BABI tu!!!

Bahkan, aku akan SALAHkan pemimpin2/peguam2 ISLAM/MELAYU PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni kalau NEGARA ISLAM kita ni TUMPAS habis mcm. PALESTIN!!! PI MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS!!!!

Tok Terkedu.

Blog Archive