Sunday, January 27, 2019

KERJASAMA UMNO-PAS: CABARAN BERIKUTNYA PRK SEMENYIH

N24 Semenyih, Selangor ditawan PH pada PRU-14, apabila calon PH daripada PPBM mendapat undi sebanyak 25,424, Bn daripada Umno 23,580 dan PAS 15,663 undi.

Oleh kerana pada PRK ini, PAS memberi laluan kepada Umno, maka di atas kertas, kemenangan bakal dimiliki calon Bn daripada Umno.

PRK Cameron Highlands yang baru berlabuh semalam, bukan sahaja dapat dipertahankan oleh Bn, akan tetapi jumlah majoriti meningkat lebih 5 kali ganda beranding majoriti pada PRU-14.

Kemenangan calon langsung Bn- Ramli Mohd Nor yang merupakan MP pertama daripada kalangan orang asli, menunjukkan kerjasama antara Umno-PAS semakin diterima rakyat.

Tidak dinafikan juga, turun padang oleh mantan Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak semasa kempen, menutralisasaikan kempen para pemimpin utama PH, termasuk Tun Dr Mahathir.

Untuk catitan, pada PRK Cameron Highlands, seluruh pemimpin utama parti dan kerajaan PH telah turun berkempen, pun demikian tidak mampu merampas kawasan itu.

PRK Cameron Highlands adalah pertama di negeri yang diperintah BN selepas PRU-14.

PRK sebelum ini, 3 di Selangor dan 1 di Negeri Sembilan, semuanya dimenangi calon PH.

Berasaskan senario terkini, PRK Semenyih, walaupun di Negeri Selangor, di mana Bn kalah teruk pada PRU-14, hanya menang 4 DUN daripada 56, bersandarkan kepada keputusan PRK Cameron Highlands, DUN itu bakal dirampas semula oleh BN.

Apa yang perlu dilihat, apa kah Dato Seri Najib Razak dengan TAG #MALUAPABOSSKU akan turun padang? kerana didapati sejak akhir-akhir ini mantan Perdana Menteri itu, bukan sahaja popular di media sosial, akan tetapi di dunia nyata juga.

2 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEMENANGAN YAB Dato' Ramli Dato' Mohd. Nor kita ni!!

Tapi, kita JANGAN leka, dan TAK payahlah nak PERTAHANkan Pengerusi SPR PENIPU dan 'DEMOKRASI' penipu PH amat BANGSAT tu!! Sbb. kita RAKYAT dah DEDAHkan KEJAHATAN Pengerusi SPR, DAP dan PH amat CELAKA ni lah - lansung TAK berani depa nak SABOTAJ habis2an PRK Cameron Highlands ni! Tapi mana2 PRK lain2/PRU masih dlm. BAHAYA!!! Sbb. tu DYMM YDPA kita, kena PECAT segera Pengerusi SPR ni - yg.. telah MENIPU dan MELANGGAR banyak UNDG2 PERLEMBAGAAN!!

Mmg. si PENGERUSI SPR, yg. dia SEORG. saja dlm. SURUHANJAYA ni (APA KEJADAHnya lawak JIJIK ni), mmg. PENIPU habis2an – di mana dia boleh nak MENIPU terang2an psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN!! Lihat PENDEDAHAN oleh PEGUAM Orang Asal Islam/Melayu kita, Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz ini , di -

https://celahgelegar.blogspot.com/2019/01/peguam-jawab-pengerusi-spr-kuasa-tidak.html

Maka mana SPRM dan POLIS oi?!! HANG TIDOQkah?!!

Tgk. juga PENGERUSI SPR amat CELAKA, PENIPU dan TAK berINTEGRITI ni , yg. TAK dilantik DYMM YDPA (di samping pengerusi SPR ni menDOMINASI SPR tanpa ada 6 anggota2 SPR lain, yg. mana, KUASA dan HAK PEMILIHAN terletak pd. DYMM YDPA kita) – juga skrg. nak mengHINA pula HAK dan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA baru kita, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah terCINTA kita, dlm. PEMILIHAN anggota2 SPR!! BINATANG betul PENIPUAN dan PENGHINAAN pd. DYMM YDPA; lihat UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya.

(1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

(2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

Dahlah dulu, bukan main lagi lu si PENJAJAH/PENGGANAS PARIA PN/DAPbangkai ANJING/PHomo nak MENIPU dan MEMBULI DYMM YDPA kita terdahulu (walaupun PENIPUAN ni dah berlaku di zaman madey selama dia DIKTATOR 22 thn)!! Skrg. nak MEMBULI dan MENIPU pula DYMM YDPA baru kita!!

Lihat di - http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/saya-sedia-letak-jawatan-kata-azhar.html

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Dan di PRK Semenyih ni - aku cadangkan letak calon dr. PAS!! Tgklah sampai ada 3 KUBUR BESAR Cina, yg. BERIBU EKAR, oleh 3 syarikat berlainan - walau SEMENYIH ni, MAJORITI bangsa Islam/Melayu! Takut nanti jadi mcm. KUALA SELANGOR - makin berlambak KUIL2 HINDU, termsk. ganjilnya yg. BESAQ, betul2 bawah BUKIT MALAWATI dan di tengah PEKAN KUALA SELANGOR, yg. merupakan TAPAK SEJARAH amat BERNILAI Kerajaan DYMM Kesultanan Selangor pertama kita, dan KPG.2 NELAYAN CINA tepi LAUT (termsk. yg. baru dan diPROMOSI besar2an oleh industri PELANCUNGAN Kaula Selangor ni), sdgkan TAPAK2 PERKUBURAN Islam amat KECIL dan BURUK, dan KPG2 NELAYAN Islam/Melayu kita yg. INDAH di tepi laut, TAK dak pun aku jumpa di KUALA SELANGOR ni, walau MAJORITI, adalah bangsa Islam/Melayu juga!

Dan inilah yg. makin terjadi pd. KPG2 NELAYAN Bumiputera kita, yg. indah di tepi laut , di KUDAT, yg. sebenaqnya sungguh INDAH, cthnya, di INDARASAN!! Bahkan makin berlambak juga OMPUTIH membuka chalet2 dan hotel2 tepi laut di KUDAT tu!!

Lihat di - https://www.ismaweb.net/2019/01/14/kenapa-ong-tak-ong-hanya-di-kawasan-majoriti-melayu/

Kenapa ‘ong tak ong’ hanya di kawasan majoriti Melayu?

Kita asalnya imigran. Kita telah diterima baik oleh Melayu, kenapa tidak jaga hati Melayu?: Ridhuan Tee

admin 14/01/2019

(Tok Terkedu)

Blog Archive