Translate

Wednesday, 13 August 2014

MB Selangor: Bn Hanya Sokong Khalid- Tidak Sertai Exco

SOKONGAN BN terhadap Tan Sri Khlaid Ibrahim sebagai MB Selangor adalah sokongan tanpa syarat-itulah kenyataan awal Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhiyiddin Yassin. Sebelum ini juga ramai pemimpin Bn berkata, bahawa Bn Selangor hanya menyokong Khalid di Dewan Undang Negeri jika ada undi belah bahagi dan tidak timbul akan menyertai Exco.

Exco Kerajaan Selangor daripada parti Pas Sallehan Mukhyi yang juga ADUN Sabak, menyatakan selepas mesyuarat Exco hari ini, bahawa jika Umno menyertai Exco, ertinya semua exco Pas akan meletakan jawatan.

Kerjaan Selangor yang diketuai Khalid adalah kerajaan bukan berasaskan parti, akan tetapi kerajaan yang memerintah Selangor sesuai dengan sokongan majoriti mudah ADUN Selangor.

Sokongan BN hanya berasaskan kepada prinsip bahawa Kerajaan Selangor sebelum kemelut telah melakukan perancangan untuk membangun Selangor; antara ikatan itu adalah perjanjian bersama Kerajaan Persekutuan dengan Kerajaan Selangor dalam isu Langat2 dan Kidex.

Bn mahu agar perjanjian itu terealisasi, atas sebab itu memberi sokongan kepada Khalid untuk terus menjadi MB Selangor.

8 comments:

aku said...

sombongnye...!!mcm la BN ni terhegeh2..kedudukan dan pangkat tu semua ujian dari-Nya

FORENSIC PATHOLOGY said...


isu semasa yang lebih besar mengenai ketiadaan air langsung tidak menjadi priority pakatan. sebaliknya memastikan bini wajib jadi MB.

Sumber:
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2014/08/nasik-sudah-jadi-bubur-pengundi.html

rakab said...

Umno kena bertindak bijak. Tak perlu tuntut apa2. Biarkan jer krisis politik di antara pakatan rakyat berterusan. Biarkan mereka berkelahi. Lama kelamaan runtuh ler tu. Bila rakyat dah bosan , mereka sendiri yg akan cari Umno dan BN.

Anonymous said...

PAS PUSS PISS janganlah SOMBONG dan TAKBUR, itu sifat-sifat SHAITAN yang direjam Allah swt. Konon Parti berasas Islam. Kerjasama dengan DAP Babi tak pe, dengan UMNO je tak boleh...jangan fikir awal KEBAL dosa hanya kerana awak parti Islam kononnya.

Anonymous said...

Yeeeesssss
Jangan terima Jawatan EXCO ... dengan ini akan menyebabkan PR lebih cepat berkubur ..... BN kena fokus pada takyat didahulukan ... serta mengembalikan sokongan rakyat...

aku said...

adun SABAK ni kalau tak kena ISA dulu ntah2 tak glemer..nasib baik ditakdirkan oleh Allah..so merasa jugak jadi YB..jgn dah start mendongak ke langit..Tuah bagi ujian tu, BN tunggu dan lihat je..PRU14

Anonymous said...

Amboiiiiiiiii sombong bongkak nya yerrrrr dgn UMNO....masih tak sedar diri lagi ye.....PAS OH! PAS !...kat kampung aku macam ni orang panggil PAS MEREKOT !!

Anonymous said...

Aku cuma nak Minta tutup je segala pusat maksiat kilang carslberg dll....jangan Kuat ceramah tazkirah je siang malam pongg!pangg!pongg!pang!!! ada braaann?

Labels

Blog Archive