Sunday, August 17, 2014

Kemelut MB Selangor: Suara Hadi Awang Dalam Pas Sudah Tenggelam

TIDAK kiralah apa alasan yang diberikan, yang jelas suara Presiden Pas Dato Seri Hadi Awang sudah tenggelam dalam parti itu. Bukan sahaja suara Hadi, akan tetapi suara Dato Seri Nik Aziz Nik Mat juga sudah tidak diambil kira lagi. Malahan suara Majlis Syura dan Ulamak parti itu juga bukan pertimbangan lagi. Nampaknya Pas menuju ke arah deminsi baru, bahawa faktor agama bukan lagi pilihan parti itu, melainkan mengambil langkah seperti amalan parti-parti lain di negara ini. Untuk itu, Pas tidak lagi boleh mendabik dada sebagai parti yang mewakili islam.

Mesyuarat Jawatankuasa Pusat parti itu hari ini bagi membincangkan kemelut MB Selangor, terbukti, bahawa suara Presiden Pas benar-benar dikuasai oleh para penyokong Anwar; sehingga keputusan mesyuaratpun dibacakan oleh Timbalan Presiden parti itu Mat Sabu.

Keputusan JKP Pas, selain melakukan pusingan U, Hadi juga terpaksa menelan ludahnya sendiri, apabila akur dengan pencalon Wan Azizah walaupun ada sedikit tambahan iaitu turut mencalonkan Azmin Ali.

No comments:

Blog Archive