Latest News

Krisis Terengganu: Ketamakan dan Mabuk Jawatan Punca Kerajaan BN Tumbang

Mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said keluar Umno, kini terbukti, bahawa nafsunya untuk memegang jawatan terdedah. Sangkaan ramai pada tahun 2008, apabila beliau dilantik sebagai MB menggantikan Datuk Idris Jusoh, sebenarnnya dikhuatirkan akan merobohkan kerajaan BN yang dibina oleh Idris sejak tahun 1999, sehingga BN menang pada PRU-2004 ternyata benar.

Kini, selain Ahmad Said keluar daripada Umno, juga ADUN Ajol Ghazali Taib, dan terbaharu Adun Bukit Besi Roslee Daud. Ketiga-tiganya mengistiharkan sebagai ADUN Bebas.

DUN Terengganu mempunyai 32 kerusi. Sebelum tiga ADUN BN keluar, BN mempunyai 17, PAS 14 dan PKR 1; kini kedudukan BN 14, PAS 14, Bebas 3 dan PKR 1.  Dalam kedudukan ini, PAS boleh menubuhkan kerajaan negeri dan boleh menjadi Menteri Besar.

Senario terkini di Terenggangu merupakan tamparan hebat kepada MB yang baru Datuk Abdul Razif Abdul Rahman selepas hanya  24 jam mengangkat sumpah.

16 Responses to "Krisis Terengganu: Ketamakan dan Mabuk Jawatan Punca Kerajaan BN Tumbang"

Anonymous said...

Takkan lah UMNO tak boleh suap berjuta juta ringgit pada 3 ekor ini seperti dibuatnya di Perak dengan bantuan Sultan Azalan Shah Kapir laknat. Ambe duit dan jangan sokong UMNO, cabut terui.

Anonymous said...

Tiga orang tu layak masuk PKR.

Anonymous said...

Best ajer mengata kan orang kapir laknat. Otak letak ke kepala lutut ker. Jibrail ada jumpa korang ker, mana tau dapat wahyu ngabo yg sultan perak tu kapir laknat....

Anonymous said...

Anon 15:29 tu yg kafir laknatullah... macai2 Anwar Aljuburi tu...

Anonymous said...

anon 15.29 ini mesti yang berguling2 depan kereta tuanku sultan Perak tempoh hari atas arahan dap, btoi kan?.

Anonymous said...

Yang 16:22 dan 16:28 mungkin taksub dengan sekeping badan yg digelar Sultan. Ambe bahagian2 badan Sultan yg mati & tanam kat rumah untuk mendapat kuasa Syaitan yg Maha Kuasa, kalau taksub sangat.

Anonymous said...

Anon yg atas sekali tu nank jadi karpal singh, bukan sebab daulat, sebab janji Allah

Anonymous said...

Anon 16:36, siapa kamu untuk menghukum dan menentukan siapa syaitan, jangan buat kerja Allah, jalankan sunnah nabi, kun fa yakun

Anonymous said...

Bodoh punya komen. Tak relevan.

Anonymous said...

Itu kerja anwar masa dlm umno. Skarang budaya tu kat dlm pkr.

Anonymous said...

Najib dan penasihat kena belajar psikologi...pilihan ade knp biarkan mat said rasa aib ..lepaskan wedding tu dulu. . mat said pun kena redha... semuanya dgn izin Allah...setiap ujian dituju direct utk kita...muhasabah. kenapa bertindak kluar tak fikir kepentingan umno... dlm keadaan yg memihak pd pr? Da diberi peluang berkhidmat lama... bersyukur lebih baik mungkin ade hikmah tetapi jgn gadaikan trengganu pd pr demi kepentingan bangsa dan agama. Ujian Allah pasti ade hikmah. Dlm keadaan pas jadi balaci dap dan pkr... mat said patut lebih rasional ... berjuangla dgn ikhlas utk bangsa dan agama.

Anonymous said...

Dalam hal ini, Mat Said yang bersalah!!! Nampak sangat berperangai gangster.. ugut mengugut dan tak nak beralah.. dah lebih lima thn jadi MB tak cukup lagi ker? ker?

Anonymous said...

Semuanya demi kuasa dan wang. Ganu lubuk emas. Terlalu ramai yang jadi ghairah, terair sampai nak terpancut. Nafsu mengatasi akal hingga lupa dunia ni tiada yang kekal.

Anonymous said...

pndapat 17:20 aku setuju. Dari kejadian itu kita lihat pemimpin yg tamak haloba pada dunia. Wlupun dilihat Umno bukan lah parti yg baik tapi adalah lebih baik dari yg lain jika berkuasa. Jadi meletakkan kepentingan rakyat di utamakan drpd hal peribadi. Kelemahan Umno adalah kelemahan dlm agama. Sejarah perang uhud jadikan iktibar. Harap2 pemimpin yg sedia ada , dalami ilmu agama semoga perjuangan mendapat keredhaan Allah.

Anonymous said...

Ahmad Said dan rakan2nya mesti telah dibayar oleh UMNO utk terus menyokong BN di T'ganu.
Bijak sungguh mainan mereka ..........iroksys lordship

Anonymous said...

Dosa Fitnah itu lebih besar dari membunuh.

Blog Archive