Saturday, March 29, 2014

MH370: Siapa Yang Bakal Dikambinghitamkan?

Siapa yang bakal dikambinghitamkan? Juruterbang pesawat itu kah? Masalah mekanikal Kah? Masalah Struktural Kah? atau Dua Penumpang Iran yang menggunakan passport Palsu?

Pesawat Penerbangan Malaysia (Mas) B777-200ER MH370 yang berlepas daripada Kuala Lumpur destinasi Beijing bersama 239 penumpang termasuk kru hilang daripada radar awam pada pukul 1.30 pagi, kurang sejam selepas lepas landas 8 Mac lalu.

Masuk hari ke-22, operasi pencarian, namun setakat ini belum menjumpai sebarang petanda berkaitan pesawat malang itu, walaupun pasukan pencari yang diketuai Australia di Lautan Hindi, yang mana pada mula berkonsentarsi di kawasan 1,500 batu barat laut Perth, namun kini di ubah 700 batu arah timur dari lokasi asal, dan kira-kira 1,100 batu barat Perth.

Semalam, dilaporkan bahawa RNZAF yang mengunakan pesawat P3 Orion dikatakan berjaya melihat 11 objek berkuruan 4 segi berwarna biru dan putih. Warna pesawat MH370 selain putih juga biru. Setakat ini, kapal laut China yang ditugaskan menyiasat objek itu, belum memberi update terkini.

Selepas 22 hari kehilangan pesawat malang MH370, semua pihak masih terpingah-pingah mengapa pesawat itu melencong dan berakhir di Lautan Selatan, sedangkan laluannya adalah ke arah Timur Laut daripada Kuala Lumpur, menuju Beijing.

Fakta yang menyelubungi pesawat malang itu. pukul 12.41 Sabtu mengudara. 1.07 Pagi Transponder pertama tertutup. 1.21 pagi transponder kedua tertutup. 1.30 pagi hilang daripada radar menara trafik udara Subang. 2.40 pagi dikesan radar tentera 320 km utara Pulau Pinang. Pings/blips terakhir diterima 8.11 pagi oleh Inmmarsat, British. 1.21 pagi semasa mengucapkan salam terakhir kepada menara Subang, co-pilot bercakap bersahaja "All Right, Goodnight" Pada kira-kira 1.30 pagi juruterbang sebuah pesawat yang berpusat di Narita, Jepun berjaya berhubung dengan pesawat malang itu, menggunakan saluran kecemasan, dan menggambarkan keadaan cockpit pesawat malang itu sungguh bising, sehingga percakapan dengan co-pilot tidak jelas (co pilot macam mumbling seperti sesak nafas). Pesawat juga di katakan mengubah arah 3 kali, dan mengubah ketinggian 3 kali. Komputer pesawat tidak akan secara automatik boleh mengubah laluan dan ketinggian, tanpa tangan manusia.

Mengapa mengubah Haluan?Mungkin berlaku kebakaran dan naluri juruterbang adalah mendaratkan pesawat pada lapangan terbang yang terdekat. Mengapa terbang tinggi setinggi 45,000 kaki atas permukaan laut melebihi limit pesawat itu? kerana pada ketinggian itu kurang oksigen, maka mudah memadamkan api. Mengapa selepas terbang tinggi kemudian rendah ke paras 23,000 kaki, sebab untuk mendapatkan oksigen dan pada ketinggian itu manusia boleh bernafas secara biasa. Mengapa terbang 5,000 kaki, kerana cuba mendarat. Kerana semua alat komunikasi terpadam, maka juruterbang tidak boleh berkomunikasi dengan lapangan terbang, samada LTAB Pulau Pinang ataupun Langkawi. Kenapa berada 320 km utara Pulau Pinang, dalam usaha mendaratkan pesawat di laut. Mengapa tidak mendarat segera? atas sebab minyak perlu dihabiskan terlebih dahulu, kerana kalau mendarat dengan minyak banyak, pesawat boleh meletup. Nah, lepas ini, teori mahu mendaratkan pesawat tidak terpakai, atas sebab, pesawat terbang semula pada ketinggian 35,000 kaki atas permukaan laut, dan melencong ke Selatan dengan kelajutan 400 knts, sehingga kehabisan minyak lalu terhempas? Teori yang terpakai adalah pesawat itu dikawal oleh manusia dengan sengaja, di mana niatnya hanya Allah yang tahu. Mengapa dilencongkan ke Selatan? atas sebab kawasan itu hanya melalui laut, kurang radar awam mahupun tentera. Selain itu, kawasan selatan adalah kawasan terpencil. jika pesawat terhempas adalah sukar mencarinya. Mengapa terbang 45,000 selama 23 minit, untuk memastikan semua penumpang pingsan. Mengapa terbang 23,000 kaki, untuk mendapatkan oksigen, atas sebab corong oksigen di cockpit hanya bertahan 30 minit (dua corong); mengapa terbang rendah 5,000 kaki selain mengelak dikesan radar, juga untuk memastikan post knockout kepada semua penumpang.

Berasaskan kepada dua teori itu, mana satu yang akan menjadi kambing hitam? Kenapa istilah kambing hitam digunakan, atas sebab tiada siapa yang boleh merungkai kejadian itu.. kotak hitam hanya merakam keadaan di cockpit 2 jam terakhir, sedangkan pesawat itu meneruskan penerbangan selama 7 jam selepas hilang daripada radar.

4 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

Lihat bagaimana replika (clone) MAS kita telah ditemui di ISRAEL - yg. disembunyikan dari 2013 lagi (lihat gambar replika MAS itu di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/actual-photo-of-flight-370-clone-at-tel-aviv-airport-2928028.html , Actual photo of flight 370 clone at Tel Aviv airport, By Jimstonefreelance (Reporter), March 28, 2014).

Dan si FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai puak SYAITAN Illuminati Mossad-Israel/ZIONIS, dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean, DAPBANGKAI serta PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG, memangnya tak habis-habis nak mengalih perhatian dari bukti penglibatan Diego GarCIA di tengah Lautan Hindi yg. sebenarnya adalah pengakalan tentera BAWAH TANAH- kongsi US-British-Israel yg. mungkin mengandungi senjata Nuklear (MAS disyaki di ‘hijack’ situ dulu sebelum di'hempaskan' di Lautan Hindi) – didedahkan oleh wartawan Shimatsu di bawah.

Dan sekarang rejim PENIPU Australia/Barat-ZIONIS tu pun nak mengalih perhatian sejauh-jauhnya dr. Diego GarCIA; ubah arah pencarian kat tpt. lain pula, kononnya pilot pandu lebih laju dr. biasa! Nasib baik ada Media Alternativ, yg. cuba memberikan maklumat benar – tak mcm si CNN yg.memnagitu memang si CELAKA News Network dan si FOCK News itu pun yg. sama CELAKAnya!!

Maka sekiranya serpihan yg. dijumpai di Lautan Hindi BUKAN dari MAS kita, maka mungkin replika MAS ini akan digunakan di masa hadapan, oleh si Mossad dan sekutunya ini, utk. mengebom Amerika di masa hadapan, dan menyalahkan dua ‘Iranian hijackers’ itu. Maka Israel dan sekutu CIA-MI6-NATOnya disyaki akan menggunakan alasan ini utk. mengebom Iran dgn. bom nuklear, di samping menyalahkan K'jaan Islam/Melayu kita - utk. memulakan Perang Dunia Ketiga! Dan kerana itulah berita replika MAS di Israel ini mesti disiasat, didedahkan di seluruh dunia serta kemungkinan penglibatan ZIONIS palaing DAJAL Soros/Rothschild dgn. replika MAS ini!

Lihat artikel amat BERNAS dr. wartawan Jepun Yoichi Shimatsu, yg. menyambungkan titik-titik penting misteri kehilangan MAS kita ini, termasuk penglibatan si ZIONIS Soros, bukan shj. utk. menjatuhkan Iran tetapi kerana dendamnya yg. lama, pd. YAB Ayahanda Tun Dr. Mahathir kita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

CIArampasMH370 said...

Salam,

Saya amat KECEWA dengan cara Hishamuddin sepupu Najib ini menjawab PC pada hari ini tentang kemungkinan SPEKULASI MH370 telah mendarat di Diego Garcia.

Menteri ini menjawab seperti membari jawapan pd kpd budak2 TADIKA. Alasan beliau menolak teori ini ialah US dr awal lagi sudah bantu kita.. calaka punya menteri jwb bodoh mcm tu.

Sepatutnya dia kena jawab kita akan siasat sebarang kemungkinan.. tp di amenyebelahi AMerika..

Perompak atau pembunuh yg berpura2 datang ke balai Polis buat laporan palsu.. apakah Polis xperlu siasat lagi pelapor itu?

Suatu kes di mana seorng perempuan membuang bayinya tetapi berpura2 melaporkan pd pihak POLIS beliau terjumpa bayi diletakkan di tangga rumahnya..

akhirnya Polis siasat perempahn itulah ibu bayi itu dan telah berpakat dengan kekasihnya utk buang bayi itu..

tp Menteri dibawah Najib skg semakin bodoh dan memperbodohkan rakyat.

Mencari di Lautan Hindi seolah2 mutlak ia menyelesaikan masalaha. Perkara yg misteri maka beliau mesti buka minda utk siasat apa jua kemungkinan.. bukan memuji2 Amerika konon.. beri kerjasama.. apakah beliau tidak kenal siapa Amerika dan CIA? apakah dia lupa CIA telah mengakui memintas perbualan telefon Perdan Menteri tahun2 sebelum ini??

Malang buat Malaysia bila kerajaan lembik dan lemah.. zaman Tun M dulu pasti bijak dan tk sebodoh Najib percaya bulat2 dgn musuh2.. terutama CIA!

Anonymous said...

Aku heram kenapa Malaysia dan Najib ni mcm telah 'dibeli' oleh kuasa besar Amerika.??

lain macam je kes ni diselesaikan dan disiasat..semua mcm dh confirm di Lautan Hindi.. siapa yg buat skrip ini?

Siapa yg sahkan di lautan Hindi? seolah2 mcm di plotkan cerita ini Amerika sudah beri arahan sila cari dilautan Hindi?

Anonymous said...

Kepada yang hentam Hishamudin kerana dengan cepat menafikan mh370 berada di Diego Garcia tu, saya nak tanya.

Jika anda di tempat Hisham, apa yang anda akan buat?

Saya bagi contoh mudah:

Sang kancil tahu bahawa yang sembunyikan batu permatanya ialah Raja Singa.

Bila orang tanya Sang Kancil adakah batu permata tu disimpan oleh Raja Singa, tanya pulak dihadapan Raja Singa, Sang Kancil cepat-cepat jawab tidak.


Soalan:
Adakah itu menunjukkan Kancil pengecut?
atau Kancil sebenarnya tidak mahu buat Raja Singa marah dan menerkam, tanpa sempat Kancil ambil semula batu permatanya tanpa pengetahuan Raja Singa?

hmmm....

agaknya bagi yang cakap Hisham pengecut, pasti dah terus tuduh Amerika yg sembunyikan mh370 tanpa fikirkan implikasi yang boleh timbul...janji tunjuk berani.

Jika Hisham dan Najib mewarisi sifat ayahanda-ayahanda mereka, maka saya yakin, bahawa at this very moment, mereka sedang fikirkan the best way to solve this mystery tanpa menerima sebarang retaliation dari dua kuasa besar yang sememangnya sedang bergaduh dalam diam tu.

Singa denga Panda bergomol...takkan kancil nak biarkan dirinya terpenyek di tengah.

Sekarang ni, perasan tak RTM dan Media Prima tidak beritahu di mana 6 kapal perang kita berada. Yang pasti, ke semua kapal perang kita tidak terlibat dalam operasi pencarian.

Berkat doa kita semua, semua serpihan yang dicerap satelit malah yang dilihat sendiri oleh pesawat New Zealand dan Kapal China, sehingga kini belum dapat di ambil utk dianalisa.

Walau hebat mana sekalipun perancangan Yahudi/CIA/Amerika atau sapa-sapa pun, tidak akan dapat mengatasi perancangan Allah.

Kita teruslah berdoa Makcik Sambal Belacan ya.

Kita jangan sekali-kali takut dengan CIA dan semua musih Islam yang Makcik selalu tulis tu.

Ini hanyalah satu dugaan Allah untuk kita. Banyak lagi dugaan yang bakal kita hadapi nanti.

Yang penting, janganlah kita gagal dalam ujian Allah ini sepertimana nenek moyang kita gagal sehingga akhirnya mereka terseksa hidup dijajah selama beratus-ratus tahun.

Blog Archive