Latest News

MH370: Kenyataan Seperti Ini Tidak Seharusnya Berlaku

Pada 24hb Mac 2014 yang lalu Najib dengan penuh keyakinan memberitahu satu dunia yang pesawat MH370 kali terakhir dikesan ialah di Lautan Hindi dipercayai terhempas dan tiada seorang pun terselamat.

Najib mengumumkan demikian berasaskan hasil analisis kepada Doppler Effect yang mengunakan gelombang, dan disimulasi menggunakan matematik, menentukan posisi terakhir pesawat malang itu. Namun, pengumuman CEO MAS seperti diatas, seharusnya tidak boleh berlaku. Sepatutnya CEO hanya perlu menyatakan, SEBAIK SAHAJA SERPIHAN PESAWAT DITEMUKAN, MAKA KELUARGA PENUMPANG AKAN DI TERBANGKAN. CUKUP!!! JANGAN BERBUNGA-BUNGA.

8 Responses to "MH370: Kenyataan Seperti Ini Tidak Seharusnya Berlaku"

Anonymous said...

People do make mistakes..betul buat apa nak bawa g Perth kalau belum jumpa bukti sahih, dah lah kos berjuta kita terpaksa tanggung 100% bawa China-family datang sini dan juga keluarga mangsa yang lain. dia org pun penat la sikit silap maaf ja la, kadang tu berangin ja menahan sabar kerenah org dari china sapa pun tak tahu.

Anonymous said...

I agree....the families should only be brought to Perth when it is CONFIRMED the crash occurred in the Indian Ocean. After all the Malaysian govt has been accused of giving information that is not true....so it is important to establish the truth before bringing them over.

My personal opinion is that they should go home to China (and not stay in KL) to grieve. Only when things are confirmed, they should be brought over to Perth. There is no point in bringing them over if there is nothing confirmed. They can stay in China and hold as many demos as they please....there is such a thing as compassion fatigue

QalamQabut said...

Sepatutnya semua waris China yang ada di Malaysia sekarang ini dibawa ke sana secepat yang boleh. Biar aman sikit Malaysia.

Lagi pun dema si mata sepet ni boleh tolong pihak Australia buat pencarian penumpang MH370. Ada 7 kapal China di sana. Itu baru dikatakan firsthand experience untuk cari kaum kerabat dema.

Jangan bising2 nak salahkan Malaysia saja, sambil makan sedap dan tidur nyenyak dalam hotel Malaysia.

Anonymous said...

Sabau la.... Tak ada benda kat sana buat apa susah-susah nak pi sana? Hidup mesti diteruskan sambil berbanyak doa. Yang jenis tak reti bahasa tu usah dilayan sanggat. Ajal maut kuasa Allah..... Yang komunis merka peduli apa

Anonymous said...

Maafkan lah Ahmad Jauhari jika dia tak pandai menyusun ayat.

Kita tak mungkin boleh bayangkan beban emosi yang dia sedang tanggung sekarang. Entah dia dapat tidur nyenyak ntah tidak. 7 hari yang pertama, saya tengok dia muncul di PC dengan kemeja yang berkedut-kedut dan muka yang tak tenang langsung. Hanya suara dia aje yang kekal tenang.

Maafkan lah dia.

Takde sesiapa pun yang mahu berada di posisi dia sekarang.

Anonymous said...

Salam, sebenarnya satu-satunya kenyataan yang tidak sepatutnya diucapkan ialah oleh Najib mengenai terhempasnya MH370 di lautan Hindi.

Hakikatnya ialah berakhirnya MH370 di Lautan Hindi adalah merupakan pendapat Najib - satu pendapat yang merupakan teori semata-mata.

Selagimana tidak terjumpa bangkai MH370, ianya hanya merupakan teori sahaja.

Dalam semua kes pesawat komersial yang terhempas, semuanya meninggalkan bangkai. Adalah mustahil jika tiada satu kesan pun.

Hakikatnya ialah Najib telah mengambil data dari Inmarsat dan pandai-pandai mengumumkan MH370 telah terhempas.

Sepatutnya apa yang Najib harus katakan ialah ini - " Berdasarkan data yang telah kami terima dari Inmarsat, ada kemungkinan MH370 telah terbang ke Lautan Hindi. Maka itu, kami akan memastikan usaha pencarian difokuskan di Lautan Hindi ."

Itu sahaja, Kenapa perlu membuat kenyataan bahawa MH370 telah terhempas, yang semua anak kapal dan penumpang tiada harapan hidup sehingga ingin melaksanakan solat jenazah ghaib ?

CEO Mas tepat untuk meminta bukti yang lebih kukuh sebelum membawa waris penumpang ke Perth.

Syabas CEO Mas kerana menggunakan otak, bukan macam Najib.

Anonymous said...

Aku tak salahkan ahmad jauhari,aku salahkan najib.Apasal lah cepat sangat buat kesimpulan..dah cina2 komunis tak percaya tuhan dr china tu mengamuk minta kita hidupkan balik keluarga diorang yg dah mati tu.

Masak kita kalau serpihan tu lambat jumpa atau tak jumpa langsung.Dengan sebab itu saja kita dituduh membunuh.Bodoh betul!

Anonymous said...

Ooooo..... Semua d hrap bersabar... Jngn presure najib sngt... Otak dia bkn mcm dr mhthir... Brtambh botak la kpla dia lpas ni...

Blog Archive