Latest News

Memang Saya Takut Kalau Anwar Jadi MB Selangor: Tun Dr Mahathir

Tun Dr Mahathir wajar takut, kalau Anwar menjadi MB Selangor. Mantan Perdana Menteri itu, tahu benar bahawa Anwar akan menyalah gunakan kuasanya, jika berkuasa.

Tun Mahathir mempunyai pengalaman, dan mengetahui, cara-cara Anwar kalau mempunyai kuasa. Anwar akan bertindak dan menganggap bahawa dia di atas undang-undang.

Dalam kes Sodomi I, diketahui bagaimana Anwar mempergunakan kedudukannya untuk mempengaruhi kes itu. Anwar didapati bersalah dan dijatuhi hukuman dengan salah guna kuasa itu.

Contoh terkini adalah pada PRK Kajang. Meskipun PRK itu hanya akan bermula pada 11 Mac, namun Anwar sudah mula berkempen. Dia tidak peduli, bahawa menurut undang-undang SPR, masa berkempen hanya bermula selepas penamaan calon sehingga 12 tengah malam, 12 jam sebelum masa pengundi dibuka.

Anwar tidak mahu ikut peraturan. Bayangkan, belumpun mempunyai kuasa, beliau sudah mempamerkan kekuasaannya. Inilah sebenarnya yang ditakutkan oleh Tun Dr Mahathir.

Selain itu, menurut Dr Mahathir, kakitangannya juga tidak akan selamat terutama mereka yang handsome seperti Saiful Azlan Bukhari.

23 Responses to "Memang Saya Takut Kalau Anwar Jadi MB Selangor: Tun Dr Mahathir"

Anonymous said...

Madey hanya bergantung kepada cerita liwat dan mahkamah palsunya supaya kuasanya dikekalkan. Pembangunan yang dibwa tidak bererti kerana hanya sebahagian yg dimewahkan manakala yang sebilangan besar saban hari merana. Inilah pencapaian Madey, yang Anwar risaukan selama ini sebab Negara diambang kejatuhan mendadak sebab Madey buang duit di merata rata tempat untuk hanya meletakkan sepulan2 tertentu berkuasa disitu tapi tidak berakal untuk memenuhi pelan jangka panjang.

Anonymous said...

anon 2223

pencacai mangkok tingkat detected....muahhaaamuaahhaaaa

kkrrketui...ala ala maksum ..

Anonymous said...

Anon 2223

Cuba bagi komen yg masuk akai,bagi komen pun macam orang tak sekolah saja.

Anonymous said...

Ekonomi negara mengalami krisis dalam tahun 1997,kemudaian berjaya di pulihkan oleh Tun Mahahtir,sehingga beliau di puji oleh seorang pakar ekonomi yg memenangi hadia novel.Tindakan Tun melaksanan capital control menjadikan kejatuhan ekonomi seluruh Asia Tenggara terhenti dan mula pulih dan ianya berterusan sehingga sekarang sudah melebihi 15 tahun.Kalau di teliti Presiden Obama menggunakan cara yg sama utk menyelamatkan krisis ekonomi US beberapa tahun lalu.

Anon 22.23 ni,cukup bodoh kerana berjaya di perbodohkan oleh Anwar al Jubori.Meaeng betul hanya sebahgian saja yg mewah dan yg mewahy itu adalah mereka yg rajin berusaha bukan si malas bekerja seperti kebanyakan penyokong PKR terutamanya.

Anonymous said...

Anon 22.23. Bukan cukup bodo cuma tak pandai je wakakaka

Anonymous said...

Anon 2223...fakta yg kau bagi longgar sgt la..mcm lubang jubur yg anuar baru myuntut

Anonymous said...

Yg jelas nyata dan sahih telah menyalahgunakan kuasa, adalah Mahathir itu sendiri. UMNO diharamkan oleh mahkamah adalah diatas kehendak Mahathir untuk menafikan perbicaraan yg adil buat team Tengku Razaleigh. Dia berjaya menipu UMNO dgn menjadikan dirinya melayu, malangnya masih ramai melayu yg masih lagi bodoh termakan dgn umpannya spesis mamak itu. Krisis kewangan pd 1997 berpunca drp permainan mata wang antara bangsa dipelopori oleh Daim dan Nor Mohd Yaakub. Mana dia pakar ekonomi negara ketika itu, turut berjudi samakah?
Singapura yg tiada apapun hasil alam semula jadi, lebih berjaya drp Malaysia kerana bukan UMNO yg memerintahnya dan ini adalah fakta tidak boleh disangkal.

Anonymous said...

betul beb.patut kita contoh singapore.

kat sana sapa pembangkang banyak bunyi je saman sampai bangkrap kasi terlungkup.lepas tu dipenjarakan.

better malaysia buat macam tu gak.baru la negara maju macam singapore.tak gitu bangsat PR?

Pakri M Naina Mohamad said...

DALANG DISEBALIK PEMBUNUHAN PADA 13hb MEI 1969 DAN DI KAMPUNG MEMALI – MAHATHIR ISKANDAR KUTI, CAKAPNYA SIKIT TAPI AMAT BERBISA;
Ini adalah cerita bagaimana seekor ular yang amat berbisa sedang duduk selesa dalam sistem politik Malaysia sekarang ni dengan mengunakan kekayaan Negara untuk pembinaan satu sistem kroni yang tidak boleh dikalahkan menerusi mahkamah atau pilihanraya kerana mereka adalah Kebal buat selama lamanya. Sistem nepostism, perkauman dan kronisma di Malaysia berpunca dari rampasan kuasa yg telah dilakukan oleh Razak, Mahathir, Harun Idris dan Musa Hitam ke atas rejim Tunku.
Peristiwa Mei 13 sengaja diadakan untuk memaksa Tunku mengundur diri secara paksa oleh petualang yg bernama Razak yg bermain di belakang tabir bersama kumpulan Mafia yang terdiri dari Mahathir , Musa dan Harun Idris , supaya kuasa UMNO dikekalkan setelah beberapa kawasan yg ditandingi Perikatan kalah. Tunku telah mengarahkan pembelot yg bernama Razak yg dipercayai sebagai Timbalan nya supaya tidak memberi permit untuk sambutan kejayaan DAP sebab keutuhan perpaduan di Malaysia tidak begitu stabil pada masa itu, Negara yg baru merdeka yg terpaksa mengharungi berbagai masalah dan cabaran. Razak secara diam2 memujuk Polis Kuala Lumpur beri permit untuk mengkhianati Tunku , dan menyebarkan berita Palsu bahawa dibeberapa bahagian Kuala Lumpur , org2 Cina dan Melayu bermandi darah. Pada masa serentak tanpa pengetahuan Tunku , Tentera di kerah oleh Razak untuk menembak Cina 2 di Kuala Lumpur untuk ‘meredakan’ suasana di satu pihak dan satu pihak yang lain, gandingan Mahathir, Musa dan Harun telah mengembeling Indon2 Kampung Baru yg datang secara haram ke Negara ini, untuk menyembelih orang2 Cina, dengan pemberian kad pengenalan untuk kerja2 kotor mereka. Oleh kerana lapuran palsu Razak kepada Tunku bahawasenya keadaan adalah ‘parah’, Tunku yg tidak biasa dengan keadaan seperti ini telah memberikan tanggungjawab dan kepercayaan sepenuhnya kpd Razak utk menyelesaikan ‘rusuhan’ yg dirancang bersama sepulan2 tertentu spt Harun Idris, Mahathir Cik Kuti, Musa Hitam,seteru2 Tunku yg berpura pura menjadi kawan beliau. Tindakan Tunku itu secara automatis telah menyebabkan beliau jatuh ke dalam jerangkap samar yg dipasang musuh. Semuanya dilakukan untuk mencapai serampang 3 mata iaitu untuk memaksa Tunku letak jawatan dan kedua nya untuk mengunakan MAGERAN menguatkan semula kedudukan Perikatan yg kalah kerusi dibanyak tempat dengan menjemput beberapa parti politik untuk menyertai Perikatan bukan dengan semangat setiakawan tapi untuk menghabiskan riwayat parti2 tersebut dan ketiga utk menangkap pembangkang2 seperti dilakukan Kuti pada tahun 1986 dalam Ops Lalang.
Tapi Cina yg tidak bersenjata telah menjadi mangsa dalam percaturan ini.Seharusnya PBB menyiasat kes ini tapi oleh kerana sokongan Malaysia kpd Amerika dlm peperangan Vietnam, isu ini tidak diteruskan dimedan antarabangsa. Belum terlambat lagi, selagi Mahathir Cik Kuti belum mati, dia boleh diheret ke Tribunal AntaraBangsa . Walaupun Mahkamah Allah telah pun menjatuhkan hukuman ke atas Razak, Harun Idris dan Musa Hitam dimana anaknya di tanam hidup2 di Hillview, ketua gerombolan SyaiTan iaitu Mahathir masih diberi nyawa untuk menjalankan kejahatannya supaya satu malapetaka yang tidak pernah berlaku di Malaysia akan berlaku ke atas Cik Kuti dan kroni2 dan penyokong 2nya yang gila kuasa, tidak lama lagi.
................Sambung

Pakri M Naina Mohamad said...

DALANG DISEBALIK PEMBUNUHAN PADA 13hb MEI 1969 DAN DI KAMPUNG MEMALI – MAHATHIR ISKANDAR KUTI, CAKAPNYA SIKIT TAPI AMAT BERBISA;
Ini adalah cerita bagaimana seekor ular yang amat berbisa sedang duduk selesa dalam sistem politik Malaysia sekarang ni dengan mengunakan kekayaan Negara untuk pembinaan satu sistem kroni yang tidak boleh dikalahkan menerusi mahkamah atau pilihanraya kerana mereka adalah Kebal buat selama lamanya. Sistem nepostism, perkauman dan kronisma di Malaysia berpunca dari rampasan kuasa yg telah dilakukan oleh Razak, Mahathir, Harun Idris dan Musa Hitam ke atas rejim Tunku.
Peristiwa Mei 13 sengaja diadakan untuk memaksa Tunku mengundur diri secara paksa oleh petualang yg bernama Razak yg bermain di belakang tabir bersama kumpulan Mafia yang terdiri dari Mahathir , Musa dan Harun Idris , supaya kuasa UMNO dikekalkan setelah beberapa kawasan yg ditandingi Perikatan kalah. Tunku telah mengarahkan pembelot yg bernama Razak yg dipercayai sebagai Timbalan nya supaya tidak memberi permit untuk sambutan kejayaan DAP sebab keutuhan perpaduan di Malaysia tidak begitu stabil pada masa itu, Negara yg baru merdeka yg terpaksa mengharungi berbagai masalah dan cabaran. Razak secara diam2 memujuk Polis Kuala Lumpur beri permit untuk mengkhianati Tunku , dan menyebarkan berita Palsu bahawa dibeberapa bahagian Kuala Lumpur , org2 Cina dan Melayu bermandi darah. Pada masa serentak tanpa pengetahuan Tunku , Tentera di kerah oleh Razak untuk menembak Cina 2 di Kuala Lumpur untuk ‘meredakan’ suasana di satu pihak dan satu pihak yang lain, gandingan Mahathir, Musa dan Harun telah mengembeling Indon2 Kampung Baru yg datang secara haram ke Negara ini, untuk menyembelih orang2 Cina, dengan pemberian kad pengenalan untuk kerja2 kotor mereka. Oleh kerana lapuran palsu Razak kepada Tunku bahawasenya keadaan adalah ‘parah’, Tunku yg tidak biasa dengan keadaan seperti ini telah memberikan tanggungjawab dan kepercayaan sepenuhnya kpd Razak utk menyelesaikan ‘rusuhan’ yg dirancang bersama sepulan2 tertentu spt Harun Idris, Mahathir Cik Kuti, Musa Hitam,seteru2 Tunku yg berpura pura menjadi kawan beliau. Tindakan Tunku itu secara automatis telah menyebabkan beliau jatuh ke dalam jerangkap samar yg dipasang musuh. Semuanya dilakukan untuk mencapai serampang 3 mata iaitu untuk memaksa Tunku letak jawatan dan kedua nya untuk mengunakan MAGERAN menguatkan semula kedudukan Perikatan yg kalah kerusi dibanyak tempat dengan menjemput beberapa parti politik untuk menyertai Perikatan bukan dengan semangat setiakawan tapi untuk menghabiskan riwayat parti2 tersebut dan ketiga utk menangkap pembangkang2 seperti dilakukan Kuti pada tahun 1986 dalam Ops Lalang.
Tapi Cina yg tidak bersenjata telah menjadi mangsa dalam percaturan ini.Seharusnya PBB menyiasat kes ini tapi oleh kerana sokongan Malaysia kpd Amerika dlm peperangan Vietnam, isu ini tidak diteruskan dimedan antarabangsa. Belum terlambat lagi, selagi Mahathir Cik Kuti belum mati, dia boleh diheret ke Tribunal AntaraBangsa . Walaupun Mahkamah Allah telah pun menjatuhkan hukuman ke atas Razak, Harun Idris dan Musa Hitam dimana anaknya di tanam hidup2 di Hillview, ketua gerombolan SyaiTan iaitu Mahathir masih diberi nyawa untuk menjalankan kejahatannya supaya satu malapetaka yang tidak pernah berlaku di Malaysia akan berlaku ke atas Cik Kuti dan kroni2 dan penyokong 2nya yang gila kuasa, tidak lama lagi.
................Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

..............Sambung

Itu lah latarbelakang Malaysia, yg dipimpin oleh Melayu UMNO Haramjadah Laknatullah, Bangsa Lanun. Oleh kerana tidak ada tindakan yg diambil di medan antarabangsa ke atas kepimpinan UMNO, maka sekali lagi Mahathir Cik Kuti telah mengarahkan pembunuhan beramai ramai org2 kampung di Memali pada thn 80an , sama juga dimana tidak ada kes langsung terhadap regim Cik Kuti. Bangsat yg bernama Cik Kuti adalah Haramjadah Kapir Laknat yg tidak ada tolok banding di Malaysia. Begitu Bengis dan Pendendam orangnya. Dengan sifat2 ketamakan, tipu muslihat inilah, Barua yang bernama Mahathir Che Kuti dapat memanjat tangga politik dengan begitu mudah. Cik Kuti juga memelihara Menteri2 yang menganiaya wanita-wanita dengan mengunakan mereka sebagai hamba seks dan kemudian membunuh mereka. Dua dari mereka ialah Mustakizah dan satu lagi ialah Norida Shamsudin dan ramai lagi. Pada hari khiamat Orang2 Melayu UMNO akan disiksa dengan lidah mereka diCabut keluar dan bukti2 akan ditunjukkan oleh Allah Mahakuasa kpd golongan munafik ini tahap kejahatan mrk dan sudah tentu mrk akan dibuang kedalam api neraka utk dipanggang hidup2.

Mahathir Cik Kuti adalah makluk yang sememangnya pakar dalam mengapi-apikan semangat perkauman supaya songlapan demi songlapan ke atas kekayaan Negara di atas nama Bumiputera dapat di teruskan sampai ada 3 kelas nyata yang telah timbul iaitu kelas atasan, pertengahan dan kelas bawahan. Walaupun majority kelas atasan dan pertengahan terdiri dari Melayu Islam Bumiputera tapi kelas bawahan mengrangkumi lebih ramai Melayu Bumiputera sebagai pengemis bersama kaum2 lain. Ini sengaja dilakukan supaya laungan agenda martabatkan bangsa yg belum lagi tercapai boleh didendang sampai khiamat dan di teruskan sebagai selimut untuk menyorok rasuah yg begitu mendadak, yg akan menular dikalangan Bangsawan , ahli2 perniagaan yg besar , kakitangan2 kerajaan dan GLC di satu sudut dan rakyat yg berkerja disektor swasta dengan tidak ada pekerjaan tetap disudut yang lain.Perbedaan status ini juga dirancang dikalangan rakyat Malaysia supaya mereka boleh dihasut untuk bergaduh, maknanya UMNOlah yang selama ini memelihara beberapa bangsa di Malaysia ini tanpa niat iklas mengintigrasi kaum2 yg ada , untuk tujuan melagakan mereka. Perkasa ditubuhkan khas untuk menyahut perintah Malabari Cik Kuti, Bangsat Haramjadah ini. Inilah resepi yang akan memakan Negara Malaysia sampai hancurnya Negara ini di masa yang akan datang. Jadi rampasan kuasa pada tahun 1969 adalah permulaan untuk kemusnahan secara total Negara Malaysia. Ianya tidak ada hubung kait dengan generasi UMNO , MIC dan MCA yang diajak British untuk berbincang mengenai kemerdekaan pada tahun 1957, untuk merealiisasikan satu Bangsa Malaysia . Dari tahun 1970 tidak ada penglibatan kaum2 lain dalam pembinaan identifikasi Malaysia secara umum kerana peranan kaum2 lain telah pun diperkecilkan oleh perampas-perampas kuasa pada 1969. 13 Mei 1969 dilakukan UMNO untuk diulangi sekiranya diperlukan pada bila2 masa untuk memelihara keluarga Mahathir Cik Kuti dan Razak dipuncak pemerintahan Negara.
Kalau tak percaya , boleh kita mengimbas kembali laungan Reezal Naina Mohamad , Mamak ¾ baru2 ini di Pulau Pinang yg memberi amaran bahawa Mei 13 akan berulang sekiranya ahli parlimen yg mengejek Najib tidak minta maaf. Jadi Mei 13 sudah menjadi sebati dengan UMNO untuk menakutkan nakutkan rakyat supaya kuasa politik sentiasa berada ditangan lanun2 ini dengan penipuan demi penipuan dibuat UMNO melalui SPR sejak 6 dekad dulu.

............Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

................Sambung
Kain rentang yg dipasang di Gereja 2 Pulau Pinang adalah perbuatan UMNO yg nak mencetuskan rusuhan Mei 13 dengan modus oprandi yg diguna pakai terlebih dahulu dari ini. Selepas isu kain rentang ini, UMNO akan meletakkan kepala babi pula dimesjid supaya satu lagi situasi berlaku untuk mereka mendapat kelebihan dlm politik iaitu mendapat sokongan Melayu dengan isu harga barang2 , rasuah dipadamkan secara licik. Harga barang akan meningkat lagi, rasuah akan menular ke semua pelusuk Negara sehingga Negara menjadi kucar kacir. Inilah arah yang ditunjukkan UMNO sekian lama , dan pesalah utama yang membiarkan keadaan menjadi sebegini ialah rakyat yang tidak mahu mengembangkan fikiran mereka dan lebih selesa dengan pemikiran yang sempit utk meraih keuntungan jangka masa pendek. Negara boleh diibaratkan sebagai kapal yg sedang tengelam kerana ketirisan yg begitu mendadak dalam system ekonomi.
Telah pun ada usaha mencuci minda rakyat dengan menabur fakta yang salah berkenaan 13 Mei melalui filem Tanda Putera yang diusahakan oleh perempuan jalang tepi jalan bernama Shuhaimi Baba yang mendapat berjuta juta ringgit wang rakyat untuk merekakan cerita yang bukan2 mengenai Mei 13. Pelacur ini akan dihadapkan didepan mangsa2 Mei 13 pada akhirat dan dihukum seteruk teruknya kerana memperolehi keuntungan haram di atas keperitan mangsa2. Pemimpin2 UMNO yang sepatut digambarkan sebagai pembunuh dijulang jadi penyelamat Negara. Tapi fakta dan artifak2 yang asal disimpan di arkib Negara Britain dan pengkaji2 insiden ini telah pun membukukan kesimpulan mereka tapi untuk menjaga perhubungan antara 2 Negara , fakta2 mengenai insiden Mei 13 dirahsiakan setakat ini. Akibatnya UMNO telah mencuci minda rakyat mengenai Mei 13 sebab mereka lah yang berkuasa selama ini melalui penipuan dalam PRU.
Kesimpulan nya Mahathir Cik Kuti dan UMNO tidak mampu kalah dalam PRU sebab kesemua bentuk kezaliman firaun2 ini akan terbongkar dan mahkamah2 Malaysia hanya akan berfungsi untuk menjatuhkan hukuman gantung kepada Pembunuh2 dan Penyamun2 Bengis ini.

Barua/Bahlol2 UMNO yg menyokong Cik Kuti sememang dah mabuk minum arak UMNO sehingga mrk tidak melihat semua fakta2 yg menjadi latarbelakang sejarah Semananjung. MIC dan MCA yg di wakili Sambanthan dan Cheng Lok hanya kagum dengan Tunku dan kawan2 rapat dgn Tunku seperti Sardon Jubir, Senu Abdul Rahamn. Khir Johari, Ghafar Baba dll kerana ketua2 UMNO pada masa itu adalah negarawan yg pantang berasuah dan mrk pakai duit sendiri untuk berkhidmat untuk rakyat. Lagipun selepas Jepun menyerah kalah sememangnya beberapa kawasan di Malaysia telah jatuh ke tangan komunis kerana MPAJA telah mula menentang British dan menyusuli ialah peperangan di antara British dan komunis dari tahun 1948-1952. Ramai Cina yg menjadi penghuni dipinggir hutan menjadi tulang belakang komunis, tapi Cina di Bandar dan tempat2 lain menyokong usaha British sebagai penterjemah, perisik dan juga menjadi askar dan polis. Kalau sekiranya tidak ada sokongan Cina secara total terhadap British pada masa itu, sememangnya British akan mengalami kekalahan sebab Cina sudah pun ada di seluruh Negara , lagipun mereka disokong oleh segelintir Melayu dan India, lantas satu Negara akan di tadbir oleh Majlis Revolusi ketika itu. Walaupun ramai rakyat Malaysia tidak sukakan Cina, tapi penipuan mengenai bangsa ini tidak boleh dilanjutkan oleh Cik Kuti untuk politik. Kerana bangsa ini sememangnya kerja kuat dan telah menyumbang kepada kemakmuran Negara, tapi cara Cik Kuti telah pun diketahui umum, naik tangga politik dengan menabur kebencian, tapi sebaliknya menjalin hubungan mesra dengan kepala Syaitan iaitu Lee Kuan Yew secara sulit.

................Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

................Sambung
Kain rentang yg dipasang di Gereja 2 Pulau Pinang adalah perbuatan UMNO yg nak mencetuskan rusuhan Mei 13 dengan modus oprandi yg diguna pakai terlebih dahulu dari ini. Selepas isu kain rentang ini, UMNO akan meletakkan kepala babi pula dimesjid supaya satu lagi situasi berlaku untuk mereka mendapat kelebihan dlm politik iaitu mendapat sokongan Melayu dengan isu harga barang2 , rasuah dipadamkan secara licik. Harga barang akan meningkat lagi, rasuah akan menular ke semua pelusuk Negara sehingga Negara menjadi kucar kacir. Inilah arah yang ditunjukkan UMNO sekian lama , dan pesalah utama yang membiarkan keadaan menjadi sebegini ialah rakyat yang tidak mahu mengembangkan fikiran mereka dan lebih selesa dengan pemikiran yang sempit utk meraih keuntungan jangka masa pendek. Negara boleh diibaratkan sebagai kapal yg sedang tengelam kerana ketirisan yg begitu mendadak dalam system ekonomi.
Telah pun ada usaha mencuci minda rakyat dengan menabur fakta yang salah berkenaan 13 Mei melalui filem Tanda Putera yang diusahakan oleh perempuan jalang tepi jalan bernama Shuhaimi Baba yang mendapat berjuta juta ringgit wang rakyat untuk merekakan cerita yang bukan2 mengenai Mei 13. Pelacur ini akan dihadapkan didepan mangsa2 Mei 13 pada akhirat dan dihukum seteruk teruknya kerana memperolehi keuntungan haram di atas keperitan mangsa2. Pemimpin2 UMNO yang sepatut digambarkan sebagai pembunuh dijulang jadi penyelamat Negara. Tapi fakta dan artifak2 yang asal disimpan di arkib Negara Britain dan pengkaji2 insiden ini telah pun membukukan kesimpulan mereka tapi untuk menjaga perhubungan antara 2 Negara , fakta2 mengenai insiden Mei 13 dirahsiakan setakat ini. Akibatnya UMNO telah mencuci minda rakyat mengenai Mei 13 sebab mereka lah yang berkuasa selama ini melalui penipuan dalam PRU.
Kesimpulan nya Mahathir Cik Kuti dan UMNO tidak mampu kalah dalam PRU sebab kesemua bentuk kezaliman firaun2 ini akan terbongkar dan mahkamah2 Malaysia hanya akan berfungsi untuk menjatuhkan hukuman gantung kepada Pembunuh2 dan Penyamun2 Bengis ini.

Barua/Bahlol2 UMNO yg menyokong Cik Kuti sememang dah mabuk minum arak UMNO sehingga mrk tidak melihat semua fakta2 yg menjadi latarbelakang sejarah Semananjung. MIC dan MCA yg di wakili Sambanthan dan Cheng Lok hanya kagum dengan Tunku dan kawan2 rapat dgn Tunku seperti Sardon Jubir, Senu Abdul Rahamn. Khir Johari, Ghafar Baba dll kerana ketua2 UMNO pada masa itu adalah negarawan yg pantang berasuah dan mrk pakai duit sendiri untuk berkhidmat untuk rakyat. Lagipun selepas Jepun menyerah kalah sememangnya beberapa kawasan di Malaysia telah jatuh ke tangan komunis kerana MPAJA telah mula menentang British dan menyusuli ialah peperangan di antara British dan komunis dari tahun 1948-1952. Ramai Cina yg menjadi penghuni dipinggir hutan menjadi tulang belakang komunis, tapi Cina di Bandar dan tempat2 lain menyokong usaha British sebagai penterjemah, perisik dan juga menjadi askar dan polis. Kalau sekiranya tidak ada sokongan Cina secara total terhadap British pada masa itu, sememangnya British akan mengalami kekalahan sebab Cina sudah pun ada di seluruh Negara , lagipun mereka disokong oleh segelintir Melayu dan India, lantas satu Negara akan di tadbir oleh Majlis Revolusi ketika itu. Walaupun ramai rakyat Malaysia tidak sukakan Cina, tapi penipuan mengenai bangsa ini tidak boleh dilanjutkan oleh Cik Kuti untuk politik. Kerana bangsa ini sememangnya kerja kuat dan telah menyumbang kepada kemakmuran Negara, tapi cara Cik Kuti telah pun diketahui umum, naik tangga politik dengan menabur kebencian, tapi sebaliknya menjalin hubungan mesra dengan kepala Syaitan iaitu Lee Kuan Yew secara sulit.

................Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

...........Sambung

Untuk menjawab cerita2 dongeng orang2 UMNO, hubungan MIC , MCA dan UMNO memang akrab kerana telah melalui peperangan & liku2 perjuangan utk kemerdekaan dan dalam konteks inilah Sambathan dan ChengLok menghargai jasa2 Tunku. Kalau sekiranya persefahaman di antara mrk tidak akrab, maka Semananjung tidak mungkin dapat kemerdekaan. Tapi janganlah sekali kali rasa hormat kaum2 lain kpd Tunku dan UMNO lama dipanjangkan kepada pembelot2 Tunku seperti Razak,Mahathir, Musa Hitam dan Harun Idris . Golongan ini adalah penganas yg berkerja siang malam untuk jatuhkan Tunku dan menukar corak perjalanan Negara sampai Negara Malaysia hanya kaya di permukaan tapi sedang mengidap barah sosial dan ekonomi yg tenat dewasa ini , rata2 sumbangan sibedebah dajjal yg bernama Madir Iskandar Kuti Malabari. Tunku telah pun menyumpah terhadap musang yg berjanggut ini sebelum meninggal. Dan kita akan lihat bagaimana makluk yg bernama Madir ini akan menderita dipenghujung hidup nya kerana dosa haramjadah ini begitu banyak dari pembunuhan ke songlapan yg begitu ketara terhadap ekonomi Negara. Haramjadah ini tidak boleh disaman dimana 2 mahkamah Malaysia . Makluk ini telah menukar org2 Melayu kepada satu golongan yg amat korup di dunia, dan tidak ada jalan lain selain dari bencana dari Allah saja yg boleh menyelamatkan org2 yg tersepit akibat golongan2 munafik ini.


Haramjadah yg bernama Madey Kutti itu adalah ular yg amat berbisa dan apa yang dia suapkan kpd org2 Melayu adalah racun yg tidak ada ubat penawar. Sedikit masa lagi hutang Negara boleh mencerca RM1 trillion dengan bayaran bunga je RM100 billion kerana ketamakan bangsa UMNO ini, yang akan derita teruk adalah rakyat yang akan hilang semua subsidi. Malaysia tak ada hasil lagi selain petroleum yang harga nya akan turun mendadak sekiranya Iran-AS mencapai kata sepakat , dan dgn ini harga sekarang RM100 sebarel akan turun jadi RM50. Masa itulah rakyat akan mengeluh kerana memilih Syaitan dan SyaiTun. Syaitan2 ini tidak akan menyesal kerana setiap pembesar UMNO sudah pun melonggokan duit yg secukupnya untuk 10 generasi akan datang, itu bukan wang hasil titik peluh bangsat2 ini tapi wang songlapan yg di sorok bertahun tahun lama nya. Ini lah sebab utama UMNO perlu ditentang habis habisan.


...........Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

...........Sambung

Madey Kutti adalah pemimpin yang mempunyai 4 ciri2 dalm 1 badan, iaitu syaitan ini mempunyai keupayaan membunuh, menyamun , menipu, menghasut. Dia telah pun menunjukkan kebolehan nya dalam keempat empat bidang tersebut semasa insiden Mei 13, Memali, Al Maunah, Kampung Medan, dan juga telah bersubahat menutup kes bunuh Mustakizah , Norida Shamsuddin yg dilakukan oleh Menteri2 nya yang tidak kurang jahat dan bengis . Dia mengalahkan Kuli dlm pemilihan UMNO dengan menipu dan banyak lagi yg orang dah tahu. Dia membawa Anwar untuk memberi suntikan ciri2 Islam bukan sebab Kuti ini berminat dlm agama tapi untuk orang ramai tidak mengesyakinya , bila songlapan dijalankan secara besar besaran, semuanya atas nama Islam dan Melayu. Tapi apa yg kita Nampak semua golongan tak kira kaum mana dah jatuh jadi kaum penerima subsidi, rata2 rakyat telah jadi miskin kecuali anak2 emas yg dijaga dan dimanja saban hari oleh regim korup Mahakuti ini. Juga Mahakuti ini telah mendirikan institusi2 untuk kononnya 'para cendiakawan' seperti Majlis Professor Negara dll utk menabur segala pujian pujian yang hanya ditaburkan keatas khalifah2 pada zaman dahulu. Akibat nya otak Melayu yg hanya tahu berbahasa Melayu dah telan mentah2 bahwa Mahakuti adalah keturunan MahFiraun. Sebenarnya MadirKuti adalah keturunan Syaitan yg Maha Kuasa yg menghilangkan diri sekian lama , dan yang telah kembali ke dunia ini untuk menyaksikan pesta kehancurkan umat manusia dgn menabur semangat benci membenci antara satu sama lain , dengan mengunakan duit sebagai upah melakukan kerja2 kotor. Pada akhirnya duit Syaitan ini tidak akan berguna langsung , lebih teruk dari kertas Jamban tidak lama lagi.

Anonymous said...

Minda orang melayu telah dibonsai, ada otak tidak mampu berfikir. Bagi UMNO adalah satu pantang besar jika rakyat berkata benar. Nama parti pun masih berbau bahasa penjajah, dgn tidak merasa malu mendakwa memperjuangkan melayu. Diketuai mamak pula tu, mana jati diri melayu? Dlm hal rasuah UMNO memang juara, bagaimana nak maju spt Singapura?

Anonymous said...

Madey Kuti dah menipu rakyat selama 6 dekad. Pada tahun 1997 ekonomi merudum bukan kerana Soros dan IMF tapi oleh kerana pinjaman yang diberikan oleh Kuti ini kepada sepulan2 tertentu . Oleh kerana ekonomi telah jatuh mendadak dirantau ini, maka pemimjam2 tadi tidak dapat membayar balik bank. Majority dari mrk adalah pembesar2 UMNO maka Kuti pakai dana Negara utk menyelamatkan mrk yang pasti IMF tak setuju. Ini adalah hanya satu daripada angkara Kuti Haramjadah ini. Mana Melayu dapat baca Mamak ini, sebab mrk terlalu bodoh cam kerbau setakat ini.

nonbal said...

Tulisan-2 dari anon2 dan Pakri M apakebenda tu adalah perbuatan red bean army yang sedang mencuba mengubah sejarah malaysia mengikut acuan dap komunis... mereka mengambil kesempatan dari ramai melayu pas dan pkr sekarang yang telah dicucuk hidung... hanya majoriti ahli umno dan penyokong kerajaan yang masih menjadi benteng pertahanan melayu islam di Malaysia.. sedarlah wahai melayu...

Anonymous said...

Anon 06:31
UMNO yg terkenal dgn rasuah berpisah tiada, nak mentadbir spt Singapura. Hello, Sabah dan Sarawak yg masih ada dlm Malaysia itupun mungkin akan terlepas, selagi UMNO berjuang menerusi perpecahan kaum dan agama. Sekarang inipun telah mula kedengaran beritanya.

MELAYUJATI said...

UMNO sering dituduh sebagai perasuah pengkroni penyebat duit rakyat, namun semuan itu hanyalah satu fitnah musuh politik UMNO sahaja. Percayalah dalam mengadu domba ini puak puak cina DAP akan sedaya upaya menspin cerita mengikut nafsu mereka. namun tanpa sedar masih ramai orang melayu sudah meluat dengan cerita yang tidak masuk akal ini kecuali melayu melayu yag tiada otak dan akal. UMNO akan terus tersemat sebagai parti yang membela umat melayu islam.

MELAYUJATI said...

Pakri M naina tu buat cerita sahaja, ikut skrip DAP. tak payah percaya le, buang masa sahaja....

MELAYUJATI said...

Kaum Mata Sepet adalah kaum yang mempunyai 4 ciri2 dalm 1 badan, iaitu syaitan ini mempunyai keupayaan membunuh, menyamun , menipu, menghasut. Dia telah pun menunjukkan kebolehan nya dalam keempat empat bidang tersebut semasa insiden Mei 13, Kesyaitan kapir lahanat ini asalnya adalah keturunan hamba abdi yang merantau mencari makan setelah negara mereka yang besar haru hara dan miskin, kesyaitan mereka ini terbukti apabila amat pandai berlakon bermanis muka apabila nakkan sesuatu dan akan memulas tangan orang yang memberi mereka makan. Wajah syaitan yang berselindung disebalik muka celaka ini amatlah berperangai buruk. meraka merasakan merekalah bangsa yang rajin pandai dan berakal, sedangkan asal usul mereka adalah hamba pariah yang daif. Bangsa melayu pulak asalnya adalah bangsa yang hebat yang berjaya membentuk negara malaysia dan merdeka dengan senang tanpa pertumpahan darah, secara psikologi orang inggeris pun kalah dengan psikologi melayu. tapi puak Cina ni tumpang sekaki nak membantu kononya untuk membentuk malaysia tapi tujuan sebenar mereka adalah untuk memerintah negara ini dengan bantuan komunis, tapi lihatlah betapa hebat melayu yang dapat menumpaskan komunis sehingga ketua dia pun mampus dalam buangan di thailand. Harus diingat kalau Mata Sepet ini jujur untuk sama sama membangunkan Malaysia ini, mengapa komunis merampas negara seepas Jepun menyerah kalah? kalau bkn bantuan Inggeris Malaysia ni sudah tentu dalam takluk mereka. Namun era mengangkat senjata berjuang untuk merampas malaysia ini sudah berlalu, mereka menggunakan pulak alam cyber untuk menyerang dan membuat propaganda jahat terhadap kepimpinan melayu supaya rakyat dapat memberikan kuasa kepada mereka pada PRU nanti. Namun mereka harus ingat komposisi kaum semakin menjauh peratusnya dimana peratusan Mata Sepet akan semakin mengecil dan dalam tempoh 20 tahun lagi dan akan menjadi kurang 10% dari keseluruhan kaum dimalaysia. Dimasa itu kita tengoklah mereka akan bermuka manis kembali untuk berbaik baik dengan kita. Mereka membuat berbagai bagai fitnah dengan menghina Agama orang lain mengutuk pemimpinbangsa lain dengan harapan bangsa tersebut akan bertindak macam diluar negara dan mencetuskan huru hara, namun mereka tersilap bangsa melayu bukan pengecut macam itu, melayu amat bijak dan pandai dalam menilai situasi yang mana betul yang mana salah , melayu adalah bangsa intelek yang dapat meramalkan apa tujuan mereka buat. Mata sepet ini selalu berfikir orang fikir apa yang mereka fikir, namun mereka tidak sedar mereka bodoh sedangkan orang lain pandai. yang mereka pandai hanyalah mencari duit sahaja, nak mewah sahaja.

Anonymous said...

Tulis punyalah panjang membenci kaum cina, PRK Kajang kenapa letak calon cina? Melayu Jati jadi layu pula diPRK Kajang.

Blog Archive