Saturday, October 06, 2012

PRU-13: Isu Rasuah-Modal Utama Pembangkang

PEMBANGKANG mengangkat ISU RASUAH sebagai modal utama menghentam kerajaan menjelang PRU-13 ini.

Pembangkang tidak dapat membawa isu pembangunan kerana menurut mereka isu itu tidak berapa mendapat sambutan daripada rakyat.

Pembangkang dengan strategi tersusun memilih Ketua Menteri Sarawak-Taib Mahmud, Ketua Menteri Sabah-Musa Aman dan Peguam Negara-Gani Patail.

Selain itu, Pembangkang juga me-reka-reka isu berhubung pembelian kapal selam Malaysia, kononnya Najib terlibat salahguna kuasa; selain dakwaan mereka, kononnya beliau terlibat dengan pembunuhan model Mongolia- Altanyua.

Pembangang berusaha mengwujudkan persepsi negatif terhadap para pemimpin BN, untuk membunuh karekater mereka, dengan tujuan agar rakyat marah dan mengakibatkan rakyat menolak BN pada PRU-13 akan datang.

Isu National Feedlot Centre (NFC) yang diangkat pembangkang menyebabkan Sharizat Jalil melepaskan jawatan menteri kabinet, salah satu kejayaan moral pembangkang.

Kini, Pembangkang pula mengangkat isu Kenduri Mega anak Ketua Menteri Melaka, selain memutar semula dakwaan terhadap Taib Mahmud, Musa Aman dan Gani Patil.
 
Sementara Kerajaan BN melakukan semua tindakan untuk memajukan negara, agar rakyat menikmati kemakmuran itu, pihak pembangkang pula berusaha untuk membunuh karekater para pemimpin BN. 
 
Setuju atau tidak, pengangkatan ISU RASUAH banyak mengakibatkan kerosakan terhadap imej kerajaan; kerana isu ini terus dibangkitkan pembangkang saban hari pada setiap kesempatan.
 
Bagi Pembangkang betul atau tidak dakwaan itu, bukan penting, yang penting mereka mampu mengwujudkan kerosakan teruk kepada imej seseorang pemimpin.
 
Tindakan pembunuhan karekater terhadap Anwar dan Azmin dan Mat Sabu dengan dakwaan seks, walaupun pada mulanya berjaya mempengaruhi persepsi rakyat terhadap para pemimpin pembangkang itu, kini isu seperti itu telah dianggap basi.
 
Percaya atau tidak, ISU RASUAH menghantui kerajaan BN. Kalaulah berlaku sebarang tsunami politik terhadap BN pada PRU-13 adalah disebabkan oleh faktor ini. Fikir-fikirkan lah.

No comments:

Blog Archive