Sunday, January 29, 2012

Kegusaran yang amat sangat apabila Hadi berhasrat tidak bertanding pada PRU-13

Kegusaran yang amat sangat melanda Pakatan Rakyat, apabila Presiden Pas menyuarakan hasrat tidak bertanding pada PRU-13.

Alasan yang diberi oleh Presiden Pas itu, beliau terlalu lama jadi Yang Berhormat.

Sebagai ADUN, sejak tahun 1982, tahun ini, Hadi telah genap 30 tahun sebagai ADUN, malah pernah menjadi Menteri Besar Terengganu 1999-2004.

Mungkin ada penyebab yang kurang diketahui umum, sebab musabab Datuk Hadi mengapa berhasrat tidak mahu bertanding lagi.

Perkembangan terkini yang melanda pemimpin Pakatan, terutama gelagat Anwar. Anwar sejak dibebaskan daripada tuduhan liwat, telah mengeluarkan kenyataan, bahawa jika PR memerintah Malaysia, maka undang2 yang berkaitan homoseks akan dilupuskan, kerana undang2 itu menurut Anwar adalah undang purba dan lapuk.

Belum lagi reda isu itu, Anwar membuat kenyataan lagi bahawa beliau akan menyokong penuh sebarang usaha mempertahankan keselamatan negara zionis-Israel.

Mungkin berdasarkan perkembangan ini, maka kenyataan Anwar itu bercanggah dengan nawitu Hadi, maka beliau mengambil langkah berundur, agar tidak terus terpalit dengan sesuatu tindakan yang bercanggah dengan perjuangannya.

Kita hanya boleh meneka apa yang bermain-main dibenak Hadi. Atas faktor apa sebenarnya yang mempengaruhi Hadi sehingga menyuarakan hasratnya tidak bertanding, hanya beliau sahaja yang mengetahuinya.

No comments:

Blog Archive