Saturday, January 28, 2012

Haji Hadi membayangkan tidak bertanding lagi

Haji Hadi membayangkan tidak bertanding pada PRU-13. Alasan yang diberikan, beliau telah terlalu lama menjadi YANG BERHORMAT.

ADUN RHU dan MARANG Terengganu itu, telah menjadi YB sejak 30 tahun lalu. Disebabkan terlalu lama, maka beliau tidak berhasrat bertanding.

Walaupun demikian katanya, hasratnya terserah kepada parti. Jikapun parti mahukan beliau terus bertanding, beliau akan mempertimbangkan hanya satu kerusi samada DUN atau MP.

Apa kah hasrat Hadi yang tidak mahu bertanding lagi ada kaitan dengan pemecatan Hassan Ali? atau kah satu sindiran kepada Nik Aziz yang terlalu lama menjadi YB. Nik Aziz menjadi YB sejak tahun 1976 lagi, manakala Hadi bermula tahun 1982.

Hasrat Hadi itu, mencercat perancangan Pakatan Rakyat yang beriya-iya memrampas Putrajaya pada PRU-13.

Selain itu, tindakan Hassan Ali untuk menyatukan Kuasa Ketiga (Third Force) untuk memperkecil peluang calon2 Pakatan menang pada PRU-13 merupakan salah satu halangan yang perlu direntasi oleh Pakatan Rakyat.

Nampaknya .. ada sesuatu yang berlaku begitu serius sekali dalam Pas, sehingga Presidennyapun terpaksa meluahkan hasratnya untuk tidak bertanding. Atau kah .. Hadi hanya testing the water?.

No comments:

Blog Archive