Saturday, November 26, 2011

Selagi isu lembu tidak selesai, selagi itu Pakatan mainkan isu ini

SAYANG disebabkan oleh perbuatan oleh beberapa kerat individu yang diberi amanah mengusahakan ternak lembu pedaging, melalui National Fidlot Centre (NFC), Barisan Nasional terkena getahnya.

Walaupun pihak pembangkang memperkatakan bahawa industri itu gagal, namun berasaskan penjelasan daripada pihak kerajaan, sebenarnya industri itu tidak gagal, namun kerana ianya merupakan industri yang masih diperingat "infant", maka target sepertimana dalam perancangan belumlah tercapai sepenuhnya.

Yang menjadi isu sebenar dalam NFC itu adalah penyalah gunaan sebahagian wang pinjaman berkadar rendah itu. Jika sekiranya wang pinjaman itu digunakan sepenuhnya untuk tujuan pemeliharan lembu, sudah tentunya tiada isu yang dipikul kerajaan.

Kini, pihak polis sedang menyiasat pengurusan NFC, terutama mengenai pembelian dua buah kondo mewah di bangsar yang dikatakan dibeli dengan tunai berharga RM13.9 juta pada tahun 2009.

Dalam isu ini, bukan kerajaan yang bersalah, sebaliknya para individu yang diberi kepercayaan. Namun, bak kata pepatah, disebabkan nila setitik maka susu sebelangga rosak binasa.

Diharapkan pihak polis mempercepat siasatan, demi keadilan kepada kerajaan.

AYT tidak sanggup turut memikul kesalahan orang lain.

No comments:

Blog Archive