Friday, October 14, 2011

Anwar mencipta sendiri moral buruknya

Pada September 1998, Anwar dipecat daripada jawatan Perdana Menteri kerana masalah moral.

Pemecetan tersebut adalah kerana perbuatan meliwat. Walaupun Anwar dibebaskan secara teknikal oleh Mahkamah berhubung perbuatan tersebut, namun Anwar didapati bersalah berhubungkait dengan pertuduhan tersebut kerana salah guna kuasa.

Tahun 2006, Anwar dibebaskan oleh Mahkamah semasa Tun Abdullah Badawi masih perdana Menteri.

Pada tahun 2008, sekali lagi dunia digemparkan apabila Anwar didakwa meliwat pembantu khasnya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008, di sebuah kondominum, di Jalan Setiakasih Bukit Damansara. Perbicaraan kes liwat Anwar masih berjalan dan telah masuk ke bab pembelaan.

Pada 21 Mac 2011 lalu, sekali lagi negara dipamerkan dengan kes seks Anwar, apabila kumpulan Datuk T mempertontonnkan video seks 21 minit dimana pelaku lelaki mirip dengan wajah Anwar.

Selepas video seks itu disiasat oleh pihak polis, ternyata rakaman video tersebut tulen, dan seterusnya sebuah agensi penyiaran korea menggunakan teknik bio-metrik mengesahkan bahawa lelaki yang melakukan seks dengan pelacur cina tersebut adalah Anwar.

Melihat pada rentetan perlakuan buruk Anwar, semuanya dilakukannya sendiri.

Pembongkaran mengenai kelakuan buruk Anwar juga dibongkar oleh orangnya sendiri.

Individu yang satu ketika sangat rapat dengannya seperti Sukma, Azizan Abu Bakar, N Nallakarpun, Umi Halflida, Datuk Eskay Abdullah dan Mohd Saiful; semuanya individu yang pernah rapat dengan Anwar.

No comments:

Blog Archive