Monday, May 30, 2011

Perang dingin Pemimpin Umno Sabah ada kebenarannya

Sebelum Khairy Jamaluddin menyuarakan "perang dingin" antara pemimpin Umno negeri Sabah, sebenarnya isu itu telah lama berlegar di negeri di bawah bayu itu. Boleh dikatakan, jika mereka itu adalah ahli umno, pasti tahu apa yang berlaku antara pemimpin tertentu itu. Hanya, ahli umno Sabah dan majoriti pemimpin parti tunggak BN Sabah itu yang tahu dan mereke itu berlakon- kita-kita sahaja yang tahu.

Semalam semasa merasmikan Mesyuarat Pemuda Keningau, KJ ada menyuarakan bahawa Pemuda tersepit antara "perang Dingin" antara pemimpin itu, atas sebab itulah Ketua pemuda Umno Sabah terpaksa diganti. Sebelum Azman diganti- Ketua Pemuda Umno Sabah itu dilantik sebagai Pengerusi salah satu anak syarikat Felcra, perlantikan ini yang menyebabkan salah seorang pemimpin Umno Sabah itu, tidak senang dengan Azman Ruslan yang juga Ketua Pemuda Umno Keningau.

Hari ini, Timbalan Pengerusi Umno Sabah- DSP Salleh Tun Said, menyangkal adanya "cold war" antara pemimpin Umno Sabah. Maksud dan tujuan Salleh mungkin untuk meredakan keadaan, agar ianya tidak menjadi senjata kepada pembangkang untuk menyerang kepimpinan Umno khasnya dan BN Sabah umumnya.

Perang dingin yang tersembunyi tersebut, jika tidak diatasi dengan segera oleh pucuk pimpinan, ada kemungkin menular pada PRU-13 akan datang, dan berakibat buruk, jika perbuatan cantas mencatas akan berlaku. Jika "perdamaian" tidak dilakukan sedini mungkin, takut- antara pemimpin itu akan berlaku-biarkan sampan tenggelam,kerana ego masing-masing.

No comments:

Blog Archive