Monday, August 23, 2010

Sandiwara: Khalid Ibrahim dan Tony Pua

Tony Pua bersandiwara. Konon dia menerima peluru hidup M16. Khalid ibrahim juga bersandiwara konon ada kamera di pejabatnya.

Perbezaan antara dua individu tersebut adalah Tony Pua telah membuat laporan polis, manakala Khalid Ibrahim hingga kini belum berbuat demikian.

Lupakan Tony Pua, kerana sisatan sedang dijalankan oleh pihak polis. DNA Tony dan pembantunya pun telah diambil. Sisatan polis masih berjalan untuk mengetahui sumber peluru M16 tersebut dan siapa pengirimnya.

Sementara Khalid Ibrahim belum juga buat laporan mengenai kamera yang dia jumpa sendiri di bilik pejabatnya.

Kini banyak sudah spekulasi bahawa Khalid hanya bermain sandiwara.

MB Selangor tersebut mungkin takut kalau membuat laporan polis, maka indentiti siapa yang meletakkan kamera tersebut akan terbongkar.

Kalau orang lain tidak apa, kalau kamera itu diletekkan sendiri oleh Khalid? sudah tentu pembohongan MB itu diketahui rakyat.

Yang peliknya setelah Khalid menemukan kamera di pejabatnya pada 10 Ogos, keesokkan harinya pula, Tony Pua menerima bungkusan berisi peluru M16 yang masih hidup.

Sandiwara apa yang dimainkan oleh Khalid dan Tony Pua? hanya mereka yang tahu.

Walau bagaimanapun, pihak polis perlu membuat siasatan kepada Khalid kerana menimbulkan sensasi yang merujuk bahawa tahap keselamatan di negara ini longgar, kerana adalah sangat mudah untuk memasang kamera pada bilik kenamaan tanpa diketahui oleh sesiapa.

No comments:

Blog Archive