Friday, March 01, 2019

PRK SEMENYIH: PH PERLUKAN FORMULA AJAIB PERTAHAN KERUSI

PH tidak mampu menghalang sokongan kaum melayu kembali kepada Bn, walaupun Tun Dr Mahathir turun berkempen.

Formula ajaib yang diperlukan PH adalah, trend pengundian pada PRU-14 perlu berulang, jika tidak, N24 Semenyih bakal ditawan semula Bn, selepas dirampas calon PPBM pada PRU lalu.

PH sebagai penyandang, tidak dapat mempertahankan Dun itu, kerana selain faktor manifesto mereka yang tidak ditunaikan, juga calon yang mereka ketengahkan tiada aura di mata pengundi untuk memwakili mereka.

Kegagalan PH mempertahankan kawasan itu, kerana jentera kempen mereka yang serba tidak mengena, selain sentiasa defensif, berbanding koordinasi jentera bn dan Pas yang sangat tersusun dan terancang. selain itu, kehadiran "bossku" secara solo, bukan sahaja menjadi penyuntik semangat jentera bn dan Pas, akan tetapi menjadi tarikan pengundi semenyih di semua peringkat.

Pengundi Semenyih tahu benar, bahawa PRK kali ini, tidak mengubah kerajaan, tetapi mereka ingin menzahirkan perasaan mereka kepada kerajaan PH, bahawa pada PRU-14, mereka tertipu dengan janji-janji serta fitnah.

Di atas kertas, memang bukan mudah memterbalikkan keputusan PRU-14, kerana calon PH masa itu menang dengan majoriti lebih 8,000 undi, malah jika dijumlahkan undi Bn dan Pas, calon PH masih menang dengan majoriti lebih 1,600. Akan tetapi berasaskan senario politik semasa, PH memperlukan formula ajaib di saat akhir mempertahankan Dun tersebut.

3 comments:

Anonymous said...

Manalah REVOLUSI dr. PENDEKAR2 Islam/Melayu amat BERANI kita, utk. - TUMBANGkan habis2an rejim PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS DAP KULIT BABI ni - yg. mmg. dah MENGUASAI si JANTAN2 BARUA HOMO Islam/Melayu-si PENJILAT DUB*Q2 kit siang/guan eng HANYIR BANGKAI BABI depa, mcm. anwaq PONDAN PARIA HOMO tu!! NEGARA ISLAM kita ni dah dijadikan negara SODOM dan GOMORRAH - yg. akan HANCUR satu hari nanti mcm. tanah2 HOMO tu, sbb. KEDAYUSAN si MAJORITI jantan2 Islam/Melayu!!!

Lapuran POLIS mesti dibuat terhadap si Pengerusi SPR BODOH dan SPR PENIPU dan amat TAK BERINTEGRITI dan TAK BERMORAL ni, yg. memPERMAINkan KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA - yg. sepatutnya hanya BERSETUJU dgn. PERLANTIKAN anggota2 SPR yg. berINTEGRITI dan BERMORAL, apalagi PENGERUSI SPR KULIT BABI tu, jelas mengHINA UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1)kerana dia mmg. jenis spesis TAK BERMORAL lansung, yg. boleh pula MENYOKONG anak BETINA JALANG SIAL dia, yg. dok TAYANG foto2 hampir TELANJANG berBIKINI dan berTATU dia kat tatapan UMUM, termsk. dgn. OMPUTIH, utk. terus TAK BERMORAL! Dahlah jelas si PENGERUSI SPR KULIT BABI ni PENIPU habis2an – kerana masa PRK CH pun, lansung TAK ambil lansung apa2 tindakan terhdp JENAYAH2 PILIHANRAYA oleh REJIM PH KULIT BABI, serta BEKERJASAMA dgn. BERSIH!! Dan 2 anggota2 SPR yg. BARU ni juga, adalah dr. PENYOKONG2 'NGO' PENGGANAS asing CIA/SOROS-MOSSAD, BERSIH ni, termsk. TIMBALAN PENGERUSI KULIT BABI, yg. juga PENYOKONG puaka2 HOMO!!! Lihat di -

1. https://www.abuleman.com/2019/02/gambar-pengerusi-spr-wanita-bertatu.html; dan di -

2. https://www.abuleman.com/2019/02/saya-tak-kisah-lelaki-wanita-nk-tukar-jantina.html ;

Ya, inilah jenis spesis SPR HOMO KULIT BABI HARAM JADAH yg. BARU - yg. telah memPERMAINkan ISLAM/umatnya, UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, DYMM YDPA dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!!

Lihat bagaimana PENTINGnya PERLANTIKAN angota2 SPR yg. BERMORAL dan BERINTEGRITI berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya.

(1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

(2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

Dahlah dulu, bukan main lagi lu si PENJAJAH/PENGGANAS PN PARIA/DAPbangkai ANJING/PHomo nak MENIPU dan MEMBULI DYMM YDPA kita terdahulu (walaupun PENIPUAN ni dah berlaku di zaman madey selama dia DIKTATOR 22 thn)!! Skrg. nak MEMBULI dan MENIPU pula DYMM YDPA baru kita!!

Lihat juga di -

3. http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/saya-sedia-letak-jawatan-kata-azhar.html

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Tgk. juga - mana suara amat BERANI dr. DYMM YDPA dan RAJA2 MELAYU apabila ISLAM/umatnya sdg. diHINA/diKEJI/diTINDAS/diDISKRIMINA/diANIAYA dan akan diBUNUH habis2an oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPbangkai BABI (terutamanya utk. MEREKRUT akan MILITAN PENGGANAS2/PEMBUNUH2 depa dr. hindrafHOMO dan TAMIL EELAM Sri Lanka - yg. mudah dpt. IC2 PALSU kita dan BERSEMBUNYI di KONDO2 MEWAH, yg. diKAWAL ketat oleh PENGURUSAN2 PARIAnjing/CINAnjing DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS, yg. MENYERAP masuk BERAMAI2 dlm. PDRM/ATM/RELA/APM/BOMBA etc. kita!!) - sdgkan. DYMM YDPA telah BERSUMPAH di dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN utk. memPERTAHANkan ISLAM di dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN pun!!! Juga apakah fungsi DYMM YDPA ni sbg. KETUA UTAMA NEGARA, AGAMA ISLAM, KETUA ATM dan PENJAGA HAK/IDENITI/SEJARAH/WARISAN bangsa BUMIPUTERA kita - hanya bahan LAWAK semata dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!!

Maka, kenapa DEMO umat ISLAM ini TIDAK diadakan di ISTANA NEGARA?! Adakah DYMM YDPA dna RAJA2 MELAYU hanya PATUNG tak bernyawa dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN?!! Kalau benar DYMM YDPA hanya PATUNG, utk. menerima segala NASIHAT madey PARIA dan rejim PH HOMO KULIT BABI ni, tanpa apa2 KUASA EKSEKUTIF spt. yg. termaktub dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, maka ini benaq2 PENIPUAN oleh rejim BRITISH-ZIONIS dulu, ataupun PENIPUAN ini adalah dr. zaman DIKTATOR madey selama 22 thn. dulu hingga skrg. pula - setelah British MENIPU juga kita utk. MEMAKSA kita, memberikan KERAKYATAN sewenangnya pd. BERJUTA Pendatang2 INDIA/CINA, yg. asalnya diPAKSAkan ke atas kita, bangsa BUMIPUTERA di TANAH MRLAYU, puasaka nenek myang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!

Patutlah madey PARIA bukan main LANTANG dan BONGKAK - menDABIK DADA, nak PINDA hampir 100 UNDG2 PERLEMBAGAAAN/NEGARA secepat mungkin, sbb. DYMM YDPA/RAJA2 MELAYU dianggapnya mcm. PATUNG2 TAK BERNYAWA dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, dan diBIAQkan terus oleh si MAJORITI jantan2 Islam/Melayu DAYUS nak MAMPOS!!!!

Lihat di -

1. https://dialograkyat.blogspot.com/2019/03/400-sertai-himpunan-bantah-hina-islam.html ; dan di

2. http://www.utusan.com.my/berita/politik/ph-mahu-segera-pinda-perlembagaan-persekutuan-tun-m-1.850760

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Semoga BN menang agar PH tak sombong sangat dan hak2 melayu/bumiputera, islam dan raja2 melayu terpelihara

Blog Archive