Friday, October 22, 2010

Penyakit PR menular pada Calonnya di PRK Galas

Calon Pas untuk PRK Galas Dr Zulkefli Mohammad menafikan bahawa dia pernah ditangkap berkhalwat 10 tahun lalu dengan isterinya sekarang -Zainab Jalar.

Calon Pas itu mengatakan bahawa tuduhan itu hanya fitnah. Dia juga mencabar sesiapa sahaja untuk membuktikan bahawa dia pernah ditangkap khalwat.

Beberapa blogger telah menyiarkan bahawa moral calon Pas tersebut sebenarnya telah terkeluar daripada syarat Nik Aziz, dimana sebelum ini, MB Kelantan itu mengatakan bahawa Pas akan mengemukakan calon berkualiti.

Zulkefli pernah bertanding dua kali dalam pilihanraya, namun kesemuanya tewas. Jika sekiranya calon pilihan Nik Aziz itu berkualiti, sudah tentunya dari awal-awal lagi telah menang.

Dalam 24 jam setelah diumumkan sebagai calon, pendedahan masa lampau Zulkefli telah dimuatkan di berbagai blog. Seperti mana kebiasaan para pemimpin Pakatan, penafian adalah tindakan pertama, kemudian akan alih isu, dan ditutup dengan menyalahkan orang lain, dengan mengatakan bahawa semua itu adalah fitnah.

Komen Nik Aziz mengenai perkembangan terbaru calon pilihannya yang dikatakan calon "berkualiti" tentu akan menyalahkan UMNO kononnya UMNO yang menaburkan fitnah.

No comments:

Blog Archive