Thursday, July 08, 2010

Untuk Apa Memperingati Kematian Teoh Beng Hock

DAP mensensaikan sangat kematian Teoh Beng Hock yang mati akibat "terjun" daripada Tingkat 14 Plaza Masalam Shah Alam di mana Ibu Pejabat SPRM Selangor terletak pada 16 Julai 2009.

Mayat mendiang dijumpai di luar tingkat 5 Plaza itu.

Kematian Beng Hock disensaikan oleh DAP sehingga kerajaan terpaksa menubuhkan inkues mencari penyebab kematiannya.

Kerajaan Selangor melantik Pakar Thai Dr Pornthip Rojanasunand sebagai dakya kononya Beng Hock mati dicekik sebelum dicampakkan ke luar tingkap Plaza Masalam. Namun, dakwaan Pakar Thai itu disangkal oleh pakar Pathologi yang menjalankan postmortem ke atas mayat Beng Hock, baik yang pertama mahupun yang ke-2.

Pakar Thai tersebut, terpaksa membuat cerita rekaan,kononnya keselematannya tidak terjamin jika datang ke Malaysia untuk memberi keterangan. Alibi tersebut terpaksa dibuat kerana, pakar Thai tersebut tidak mampu membuktikan dakwaannya, bahawa Beng Hock mati dicekik.

Untuk mensenasikan kembali kematian Beng Hock, ADUN Kota Alam Shah,M. Manoharan meminta para pemuja mendiang agar memperingati melalui kematiannya pada16 Julai ini.

Melalui seruan M. Manorahan ini, cukup jelas, ianya bermotifkan politik, kerana Beng Hock adalah orang DAP. Sekiranya M.Manoharan mahu memperingati siapa-siapa yang mati pada tarikh tersebut, sudah tentu senarinya bermeter-meter.

Bagi AYT untuk apa memperingati kematiannya mendiang Beng Hock, siapa kah dia dalam pembangunan negara? Beng Hock adalah alat pembakar sentimen Kaum cina dalam DAP. Kerana itu, hindari lah sifat-sifat seumpama ini.

No comments:

Blog Archive