Wednesday, August 20, 2014

Tun Dr Mahathir Ledakan Bom Lagi

Tun Dr Mahathir hanya memerlukan dua tahun mengeritik dan menarik sokongannya terhadap Dato Abdullah Ahmad Badawai sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno, kedudukan Umno/Bn pada PRU-2004 yang menang kerusi di Dewan Rakyat bukan 2/3 akan tetapi 3/4 bertukar kepada kehilangan kuasa 2/3 pada PRU-12.

Pada tahun 2006, ramai para pemimpin Umno/Bn tidak mengambil langsung kritikan Perdana Menteri terlama negara itu, malah para pengikut Abdullah melakukan pemulauan terhadap mantan Perdana Menteri itu dari semua aspek; tujuannya agar suara-suara kritikan mantan PM itu tidak terdengar atau jangan diberi perhatian.

Kini, tindakan serupa dilakukan terhadap PM ke-6 Dato Seri Najib, kerana menurut mantan PM itu, Najib tidak mahu mendengar pandangan/pendapat beliau meskipun berkali-kali mengutarakannya.

Menurut Tun Dr Mahathir dalam tulisannya melalui blog perbadinya chedet.cc beliau terpaksa meluahkan melalui tulisan secara awam, kerana Najib tidak mahu melayan sebarang pendapat daripadanya.

Dr menagkui, biarlah dirinya didera kerana mengertitik Najib, asalkan bangsa dan negara selamat.

Bagi yang mengampu Najib, sudah tentu kritikan Tun Dr Mahathir itu bagaikan bom, malah dalam reaksi cepat, ada yang memperlekeh mantan PM itu, kononnya sudah kehilangan "touch" dalam soal-soal pemerinathan dan perkembangan ekonomi negara.

Hanya waktu membuktikan kepada kita, apa kah kritikan mantan PM itu berimplikasi kepada pemerintahan Najib, atau kah kritikan itu akan mempercepat kecundangnya kerajaan Umno/Bn jika Najib terus menerajuinya.

Tun Dr Mahathir seperti mana kita kenali, tidak akan berhenti begitu sahaja; beliau adalah seseorang yang fokus apabila memulakan sesuatu.

6 comments:

Anonymous said...

saya setuju dgn kritikan DrM sebab memang laeh sangat Najib. Mereka2 yang mengampu tu perkara biasa so as to be relevant in the government and party. It is high time for someone with strong character to enhance the government capability. As per comment by Hishammuddin , his cousin, on MH17 incident is an isolated case for PM to handle but the serious issue is in the country where social issues and inter-racial matters are burning and it is a matter of time. Nobody wants chaos but if not properly handled will blow up.

Anonymous said...

Tun is The Best.
Kaki bodek ,pengampu laknatullah jgn nak jd hero.
Sememangnya kau org semua memang anak haram jadah perosak negara.
Kaki bodek pengampu laknatullah.
Babi kamu org.
Sial.
Biar kamu mampus dr hidup mejadi munafik.
Tun Terbaik

Anonymous said...

Tak salah Tun M kata!!!

Bubar ISA Gengster dan Anak2 Haram Keling Pariah Pundek Cina Kominis Chee Bai Benggali Jaga Wakkalawali dilepaskan.

Najib memang lembek nak mampos!!!

Melayu buat silap dgn cepat di dawa. Bangss ading Babi pukimak buat kurang ajar dan biadap dimaafkan dan tak di ambil tindskkan!!

Kenapa Negara lain masih kekalkan ISA contohnya Kota Singa yang DAP chow chee bai bangga2kan?

Tukar Najib pon baik supaya kelihatan melayu tak bodoh dan lembab.

Anonymous said...

Kalau dakwaan Tun M benar ternyata lah Najib bodoh sombong dan lembik nak mampos!!!

Sekurang2nya dgr lah nasihat. Lihatlah Negara seberang tambak si Tua nak mampos tu masih di angkat dan di agong2kan walaupon dah nyanyok.

Dalam jamus Melayu memang takde perkatsan loyalty semua nya Busok bodoh dan munafik contohnya Anwar Pendubur Penzinah tegar dan PAS Parti Maksiat dan munafik yg cuma pandai tegangkan konek.

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...



Nah, klik disini dan lihatlah perancangan DAJJAL LAKNATULLAH untuk rakyat Malaysia demi sekelumit kuasa yang tidak kekal abadi.

Jahanamlah sesiapa yang sanggup bersekongkol dengan DAJJAL LAKNATULLAH tu.


Anonymous said...

sEKARANG TEMPAT CUCI KERETA DAN CASHIER PETRONAS DAH BUKAN LAGI ORANG MELAYU.rESTORAN 24 JAM APATAH LAGI.

Blog Archive