Sunday, March 03, 2019

PRK SEMENYIH: APABILA RAKYAT BERTINDAK

TIADA yang dapat menghalang, apabila rakyat membuat keputusan. 

Tumbangnya Bn pada PRU-14 lalu, kerana tindakan rakyat, demikian juga gagalnya PH mempertahankan Dun Semenyih kerana tindakan rakyat.

Keputusan PRK Semenyih benar-benar isyarat besar kepada kerajaan PH, bahawa jangan sesekali mempermainkan rakyat.

Kerajaan PH kena hadam, mengapa pengundi awal menolak calon kerajaan, sedangkan mereka itu adalah kakitangan kerajaan? Kerajaan kena hadam dan teliti, kenapa orang kampung menolak calon kerajaan? Kerajaan PH kena hadam, mengapa kaum melayu menolak calon kerajaan? Jawapannya mudah, mereka telah dipermainkan oleh kerajaan, apabila harapan yang diberikan kepada mereka hanya tinggal harapan.

Memang kerajaan tersentak dengan gelombang yang berlegar-legar di kalangan rakyat, sehinggakan secara tergesa-gesa "menunaikan" janji-janji semasa PRU-14, malah ditambahkan dengan projek imajinasi seperti kereta terbang, tol percuma pada jam-jam rakyat tidur nyenak, malah janji membina hospital daripada calon kerajaan, selain janji, menang hari ini, esok semua masalah diselesaikan, pun demikian ternyata gagal memujuk pengundi Semenyih.

Kerajaan PH sungguh seronok sekali menggunakan pencuri, penyanggak, perompak, sedangkan apabila pertuduhan di mahkamah tidak tergambarpun, perbuatan mencuri, penyanggak dan perompak.

Pendakwaan terpilih kerajaan PH, telah menjadi senjata makan tuan, apabila tuduhan-tuduhan terhadap para pemimpin Bn, kenampakkan direka-reka, dan mempergunakan mahkamah sebagai medan untuk menghalalkan cara.

Telah menjadi fenomena dalam kerajaan PH, pertuduhan di mahkamah dilakukan dengan menyenaraikan berdozen-dozen tuduhan, namun tuduhan-tuduhan itu bukan berasaskan fakta, sehingga, sebutan kes terpaksa berkali-kali, pun demikian, kertas pertuduhan tidak dapat dilengkapkan, kerana ketiadaan bukti-bukti kukuh yang memenuhi kehendak undang-undang.

Memang benar, pada PRU-14, rakyat terpesona dengan berbagai tuduhan dan dakwaan terhadap pemimpin Bn, sehinggakan mereka memberi undi kepada calon-calon PH. Namun, kegagalan kerajaan memberikan bukti kukuh selepas menjadi kerajaan, akhirnya rakyat tersedar, bahawa mereka tertipu.

Memang ditakdirkan kekalahan Bn pada PRU-14, dan menerusi kekalahan itu menjadi katalis kepada perpaduan ummah. Perpaduan Ummah antara Umno dan Pas memang digalas selepas PRU tahun 2008. Pada masa itu, begitu kencangnya rancangan penyatuan ummah menerusi Kerajaan Perpaduan, namun ianya tidak menjadi kenyataan, kerana masing-masing Umno dan Pas belum melihat cahaya terang.

Kini, tidak diragui lagi, cahaya terang berkaitan perpaduan atau penyatuan ummah sudah nyata dan jelas, dan ternyata menerusinya, kekuatan semakin jelas, yang bermula dengan PRK Cameron Highlands, dan kini di PRK Semenyih, dan akan berlanjutan pada PRK Rantau, Negeri Sembilan.

Hakikat perlu diterima, kerana perpaduan dan penyatuan antara Umno dan Pas, maka mengwujudkan kebangkitan umat melayu dan bumiputera. 

Kehilangan kuasa Umno/Bn, telah mengwujudkan gelombang daripada peringkat akar umbi, betapa mustahaknya mempertahankan tanah air, daripada gejala sekarang, bumi dipijak milik orang lain.

2 comments:

  1. Kita JANGAN leka sbb. SPR yg. TAK berintegriti ni masih diKUASAI oleh si PENGERUSI SPR PENIPU dan PENYOKONG2 BERSIH KULIT BABI, termsk. TIMBALAN PEGERUSI HOMOnya!! Ingat, KEMENANGAN2 di CH dan SEMENYIH ni - tak MENGGUGAT pun REJIM PH KULIT BABI, dan SPR ni lansung TAK peduli JENAYAH2 PR CH dan SEMENYIH oleh REJIM PH BANGKAI ANJING ni!!!

    POLIS bah. TERORISMA mesti MENYIASAT ttg. penglibatan 'NGO' PENGGANAS CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, Bersih ni, yg.berPUSAT di SWITZERLAND, sewenangnya boleh masuk campur hal PENTADBIRAN KERAJAAN di NEGARA ISLAM BERDAULAT dan MERDEKA kita ni, dan skrg. dah MENGUASAI pula SPR, serta MENIPU psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, DYMM YDPA dan TIMBALAN YDPA terdahulu - dlm. PERLANTIKAN Tribunal HARAM JADAH oleh PEGUAM NEGARA PARIA amat BANGSAT tu!!

    Bahkan Bersih ni telah menSABOTAJ akan PRU14!!!!!! Ini juga PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, sbg. KETUA UTAMA NEGARA - mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32, dan dan DYMM sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen!!

    Begitu juga, 'NGO' Veteran, Patriot PENGKHIANAT tu, yg. BERKERJASAMA dgn. NGO CIA/SOROS-MOSSAD, Bersih ni, utk. mengHASUT akan ATM/POLIS dan disyaki pekerja2 SPR kita pd. PRU14 - ini juga adalah PENDERHAKAAN kpd. DYMM YDPA, sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA)!!!

    Maka, patutnya 'NGO' Teroris Bersih BANGKAI ANJING ni diHARAMkan oleh PDRM dan diSIASAT sampai ke LUBANG CACING oi!!!! Begitu juga, ‘NGO‘, Patriot dan PENGERUSI SPR serta anggota2 SPR ni, juga patut diSIASAT habis2an!!! PDRM bah. TERORISMA - hang TIDOQkah?!!!

    Lihat di -

    1. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

    US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

    Tony Cartalucci

    Land Destroyer
    August 24, 2015;

    2. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

    Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Superpower

    by William Blum ;

    3. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

    The National Endowment for Democracy (NED) is Now Officially “Undesirable” in Russia,

    By F. William Engdahl

    Global Research
    August 10, 2015;

    4. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

    Washington Post Covers Up US Meddling in Malaysia

    Tony Cartalucci

    New Eastern Outlook
    02.09.18;

    5. https://journal-neo.org/2018/07/20/how-us-influence-is-co-opting-malaysias-governance/

    How US Influence is Co-Opting Malaysia’s Governance Joseph Thomas

    New Eastern Outlook
    20.07.2018;

    6. https://www.malaysia-today.net/2018/05/31/how-patriot-helped-defeat-barisan-nasional/

    How Patriot helped defeat Barisan Nasional

    By MT Webmaster
    On May 31, 2018; dan di -

    7. https://www.malaymail.com/s/1354307/armed-with-big-data-opposition-gears-up-for-ge14-fight-against-bn
    (AWAS: ini media BANGKAI ANJING pro-PH)

    Armed with big data, Opposition gears up for GE14 fight against BN

    12 April 2017
    BY BOO SU-LYN

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
  2. Tgk. BERIBU PENGAWAL2 KESELAMTAN Bumiputera kita di SEKOLAH2, yg. ramainya dr. bekas ANGGOTA POLIS/ATM/APM dsbnya yg. diBUANG KERJA! Maka, PENGAWAL2 KESELAMATAN HOMO dr. puak PENGGANAS hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka-militan PEMBUNUH/PENGEDAR DADAH/PEDAGANG ORGAN2 DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis akan MENGUASAI industri PENGAWAL KESELAMATAN di SEKOLAH2 kita pula!! Habislah anak2 muda kita dlm. BAHAYA dan juga akan diROSAKkan dgn. SINDIKET2 DADAH/PORNOGRAFI dan budaya HOMO!!!!

    BINATANG betul si PENJAJAHAN amat RAKUS dan JAHAT oleh PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP KULIT BABI HOMO jijik ZIONIS-ejen PENGGANAS ISrael HARAM JADAH ni!!!!

    Lihat di - http://www.utusan.com.my/berita/nasional/12-000-pengawal-keselamatan-sekolah-ditamatkan-perkhidmatan-1.848405

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete