Wednesday, March 06, 2019

KERJASAMA UMNO-PAS BAGAIKAN LEDAKAN BOM ATOM

PAKATAN HARAPAN (PH) sama sekali tidak menyangka, kerjasama Umno-Pas akhirnya berlaku. Kerana kerjasama itu akhirnya terformulasi, semua pemimpin utama PH bagaikan terkena bom atom, dalam usaha menangkis ledakan itu berbagai hujah dikumandangkan, malah Lim Guan Eng menyifatkan kerjasama itu sebagai kaedah memerangi bukan melayu dan bukan islam. Kenyataan Setiausaha Agung DAP itu, sepatutnya tidak timbul pada sebuah negara yang mengamalkan demokrasi.

Dalam sistem demokrasi, tiada salah silap parti-parti bekerjasama. 

Hakikat yang pasti, mengapa semua pihak dalam PH merasakan bahawa kerjasama Umno-Pas bagaikan ledakan bom atom, kerana mereka gerun dengan kerjasama itu, kerana peluang mereka mendapatkan sokongan daripada kaum melayu dan islam bukan sahaja terancam, malah menyebabkan mereka kehilangan kerajaan pada PRU.

PH tahu, daripada 165 kerusi parlimen di Semenanjung, 117 kerusi adalah majoriti melayu. Daripada jumlah itu sekurang-kurangnya 101 boleh ditawan Umno dan Pas, jika berasaskan trend pengundian pada PRU-14.

Jumlah 101 kerusi hanya memerlukan 11 kerusi lagi, untuk membentuk Kerajaan Persekutuan dengan majoriti mudah.

11 kerusi itu boleh datangnya daripada parti-parti daripada Sarawak dan Sabah. Sabah dan Sarawak masing-masing mempunyai 26 kerusi parlimen termasuk WP Labuan untuk Sabah dan 31 daripada Sarawak. 

Di atas kertas, parti kaum melayu di Semenanjung dan parti berasaskan bumiputera daripada Sabah Sarawak boleh membentuk kerajaan Persekutuan tanpa penyertaan kaum cina dan india.

Kebarangkalian Kerajaan Persekutuan hanya dianggotai kaum melayu dan bumiputera bakal berlaku di Malaysia se awal PRU-15, melihat kepada senario semasa selepas PRU-14.

Selepas 10 bulan pemerintahan PH, kaum melayu dan bumiputera yang beragama islam, benar-benar berada pada situasi, terhantuk dan terngada, mereka baru menyedari, bahawa tanah dipijak milik orang lain, mereka terasa disisikan dan terpaksa melutut pada kaum lain.

Menghalau penyewa rumah PPR Taman Manggis, Pulau Pinang yang rata-rata orang melayu, menjadi katalis kepada penyatuan umat melayu.

Post PRU-15, kerajaan yang dibentuk berorentasikan pengundi yang menentap di kawasan luar bandar, kerana memangpun kaum melayu dan bumiputera bermastautin di kawasan berkenaan.

7 comments:

Anonymous said...

Hanya iblis yang gundah gulana apabila melihat dua saudara seagama yang ingin mengikat semula tali persaudaraan, silatulrahim...

Anonymous said...

Bila Melayu dihalau di P Pinang, masih ada Melayu penjilat2 najis DAP akan berkata, patut pun kena halau sebab dah tak ada geran rumah, tak ada geran tanah, duduk atas tanah orang, hatta duduk atas tanah TOL pun kena halau. Itulah saja nilai Melayu penjilat2 tegar DAP!!!

Anonymous said...

Tgk. si PENDATANG Cina KULIT BABI, guan eng DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS amat CELAKA ni, yg. amat BENCI akan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita ni - dah lah MEROMPAK TABUNG HAJI kita mcm. TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM ni KEPALA BAPA kit siang BANGKAI BABI dia punya, dan asyik MENGHALAU bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu PP miskin kita mcm. SAMPAH - skrg. PENYATUAN bangsa ORANG AAL Islam/Melayu UMNO-PAS pun, si guan eng KULIT BABI ni galak nak MENGGERTAK!!! KURANG AJAQ betul, MAMP*S si PENJAJAH2 DAPeliwat homo jijik ZIONIS ni!!!!

Lihat di - http://www.utusan.com.my/berita/politik/lim-guan-eng-perlu-bertanggungjawab-1.855369

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

Itulah, apa juga jadi pd. LAPURAN POLIS oleh Mohamad Razali bin Abdul Rahman, Mantan Setiausaha Politik Lim Guan Eng ni dan psl. UGUTAN dr. GUAN ENG KULIT BABI DAP celaka yg. juga MEMBELA Kumpulan GANGSTER, serta PENGGANAS/PENJAJAH/PERASUAH DAP menerima RASUAH/MENGGUBAH WANG HARAM sbnyk. RM $1.2 BILLION (sebenaqnya $300 JUTA US, bukan $RM) dr. rejim PENGGANAS Israel, di SINGAPURA laknat tu, dan diLATIH oleh MOSSAD, dan cubaan RASUAH oleh Mat Sabu- maka, KPN dan SPRM, baik hampa JAWAB oi!!!!!!!!!!! Siapa juga PEGUAM NEGARA tak guna masa 2011 tu?!!!

Lihat lagi PENDEDAHAN Razali amat BERANI kita ini, yg. NYAWA beliau dan KELUARGA tercinta beliau dlm. amat BAHAYA, di - https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/ :

15. SAYA BUAT LAPORAN POLIS PADA 13 HB. MEI 2011

Selepas itulah 13 Mei, saya pergi membuat laporan polis. Dan di pagi hari tu, sebelum saya nak pergi buat laporan polis, masa itulah saya terharu dengan isteri saya ni, walaupun dia takpuas hati dengan saya tapi dialah berada di belakang saya memberi semangat. Menjadi tulang belakang saya membuat laporan polis.

Masa tu baru saya sedar kelebihan seorang isteri, seorang wanita tu macam mana. Sebelum ni saya tak pandang pun, duduk tepi cukuplah. Sampai tahap tu.

Dia pi ikut saya buat laporan polis. Terharu… saya cukup terharu. Disebabkan dialah saya boleh berada di depan tuan-tuan dan puan-puan sekarang ini.......

Soal siasat hampir lima jam pada hari tu, hari pertama oleh pegawai penyiasat. Dan lima kali jugalah saya dipanggil oleh pihak polis untuk beri keterangan tambahan......

Ketua Menteri Pulau Pinang, yang hari pertama sahaja, lepas saya buat laporan polis, dia cuba menghu-bungi saya hampir 35 kali, Lim Guan Eng ni. Tak termasuk Lim Kit Siang, Karpal Singh, Jeff Ooi, Ronnie Liu, Tony Pua, daripada PAS ada, daripada PKR ada. Semua cuba nak menghubungi saya.

Dua hari saya tak berani nak ambil phone, takut. Saya takut nak ambil phone, dua hari pressure. Isu dah-meletup hangat, kita stress, dua hari saya duduk diam.

Sampailah hari ketiga tu, dalam pukul 9 pagi, Lim Guan Eng memang dia call, tiap-tiap hari dia call saya.

16. KETUA MENTERI PULAU PINANG CALL

Hari ketiga tu saya beranikan diri angkat phone,tak apa saya ambillah. Saya panggil dia boss. Memang daripada dulu saya panggil dia boss. Dan saya pun jawablah, saya kata good morning.

Bila dia dengar suara saya tuan-tuan dan puan-puan, dia tak kata apa terus dia maki saya. Dia maki-hamun saya dalam bahasa Inggeris. Macam-macam dia kata kat saya.

Dia kata apa kat saya, “Why you go made report, you should came to us, we can talk decision before you going to the police”.

Saya kata, “Boss this is regarding my religion”.
“I don’t care about your religion, party it’s more important

than your religion”.

Parti lebih penting daripada agama kamu, dia kata.

“Saya nak kamu tarik balik laporan polis ni hari ini juga.” Dia bagi arahan kat saya, tarik balik laporan polis tu hari ini juga. Saya kata, “Sorry boss, saya takkan tarik balik.”

“Razali, you don’t against me. You know isn’t my character. You know isn’t very well”.

watak real Lim Guan Eng.....

Beliau mempunyai satu kumpulan gangster yang cukup- cukup jahat di Pulau Pinang. Mereka sanggup buat apa sahaja untuk Lim Guan Eng.....

20. DI PULAU PINANG SEBAGAI ORANG PELARIAN

Saya ni di Pulau Pinang sebagai pelarian. Nyawa di hujung tanduk sekarang, nothing can happen. Sampai ke tahap tu saya kena. Saya menjadi buruan DAP sekarang.

Depa pula tahu sekarang saya dok keluar-keluar beri taklimat, lagilah. Sehinggakan saya ni terpaksa dikawal oleh pihak keselamatan 24 jam, sekarang ni. Daripada hari pertama sampai sekarang dikawal, 24 jam saya dikawal.

Saya, anak saya, bini saya, kami tak bebas.Nak pi supermarket pun ada timenya nak pi. Malam pun nak keluar, ada time juga. Time ni you kena baliklah. Rumah, penuh dengan cctv di luar tu. Sampai tahap tu.....

(Tok Terkedu)

Anonymous said...


Juga bagaimana Razali - menDEDAHkan lagi ttg. PENJAJAH/PENGGANAS/PERASUAH/PENGGUBAH WANG HARAM DAP KULIT BABI Homo jijik ZIONIS ni telah MENGANCAM ISLAM/umatnya dan HAK/IDENTITI/SEJARAH/WARISAN bangsa BUMIPUTERA kita, KESELAMATAN dan KEDAULATAN NEGARA, UNDG2 PERLEMBAGAAN kita dan KESULTANAN Islam/Melayu kita – dgn. mahu mengHAPUSkan sebhg. dr. UNDG2 PERLEMBAGAAN termsk. ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN; KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita, REGIMEN ASKAR MELAYU, BAHASA MELAYU sbg. B. KEBANGSAAN, AZAN, PENDIDIKAN ISLAM, PERTANDINGAN TILAWAH MEMBACA AL-QURAN, serta MERAMPAS akan TANAH2 umat ISLAM/MELAYU, dan mahu PANGLIMA ANGKATAN TENTERA DENGAN KPN KHAS UNTUK ORANG CINA dsbnya!

kalau berita ni TAK benaq, dr. 2011 tu - si Pendatang LIM GUAN ENG homo KULIT BABI dan parti PENGGANAS/PERASUAH/PENJAJAH/PENGGUBAH WANG HARAM DAP BANGKAI BABI homo jijik ZIONIS ni TAK berani buat lapuran POLIS dan MENYAMAN akan RAZALI ni!! Juga si Pendatang PARIA RAMASAMY KULIT BABI DAP anjing tu - yg. MENYEMBAH dan disyaki MENAJA puak PENGGANAS/PEMBUNUH TAMIL EELAM Sri Lanka tu!!! Jadi PDRM bah. TERORISMA, KETUA POLIS NEGARA dan SPRM - hampa TIDOQkah aaahhh??!!!!

Tok Terkedu.

Anonymous said...

Tgk. juga si PENDATANG PEGUAM NEGARA PARIA BANGKAI BABI tu - PELARIAN Islam MESIR diHANTAQ pulang sewenangnya utk. diBUNUH oleh rejim Zionis(ISra)EL-Sisi (PENYAMAQ Zionis), sdgkan ini bawah KUASA KDN (Bah. OPERASI PENGUATKUASAAN IMMIGRESYEN disyaki makin diKUASAI puaka2 PENGGANAS PAR*A hindrafHOMO, mcm. KASTAM KULIT BABI tu)!!! APA KEJADAHnya kes ni berkaitan dgn. PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU KULIT BABI amat CELAKA tu?!!!

Sdgkan juga, BERLAMBAK PENGGANAS2/PEMBUNUH2 Paria TAMIL EELAM Sri Lanka bukan main BEBAS dpt. IC/PASSPORT kita yg. PALSU, dan MENYAMAQ juga sbg. PELARIAN atau PENDATANG2 dr. INDIA/nEPAL juga mudah dpt. PASSPORT India dan Nepal) dan BERSEMBUNYI kat NEGARA ISLAM kita ni (di KONDO2 MEWAH, yg. PENGURUSANnya dr. puak PENJAJAH/PENGGANAS DAPeliwat HOMO jijik ZIONIS - yg. KDN tak guna tu, amat TAKUT atau SENGAJA tak nak SERBU)!!!


Lihat di - https://www.ismaweb.net/2019/03/06/kemas-kini-empat-pemuda-mesir-sudah-dihantar-pulang/

(Tok Terkedu)

Anonymous said...

KEDAH BERTUKAR PEMERINTAHAN
PERAK TUNGGU MASA ALIH KUASA
PRINSIP RULES OF LAW DIPERTAHAN
TANGKAP MB KEDAH SALAHGUNA KUASA


KIKIKIKIKIKI... RULES OF LAW PERLU DITEGAKKAN BILA KEDAH DAN PERAK BERALIH PIMPINAN.. JANGAN TAKUT TANGKAP MUKHRIZ BEKAS MB KEDAH DAN SAPA SAJA... LESEN JUDI TANAH 999 TAHUN PADA KAUM CINA TARIK BALIK KEDAI TIADA LESEN PERLU DIROBOHKAN...

RULES OF LAW KENA TEGAKKAN..!!

Blog Archive