Thursday, January 13, 2011

Apa yang BN dapat melalui perdebatan Anwar dan Ahmad Sabri Chik?

Bukan kita takut berdebat secara terbuka, namun biarlah perdebatan itu membawa manafaat kepada rakyat.

Perdebatan di dewan rakyat AYT rasa telah cukup. Belum masanya kita membuka pintu kepada pihak lawan untuk mengemukakan isu-isu sensasi yang memberi gambaran postif kepada mereka.

Kita melihat dan menyaksikan perdebatan Anwar dan Ahmad Sabry Chik pada tahun 2009. Perdebatan itu, bukan sahaja berpihak kepada Anwar-malah hasil perdebatan itu menambah sokongan kepada Anwar. Buktinya semua PRK yang di adakan tahun itu-semuanya dimenangi oleh Pakatan tiga parti DAP-PAS-PKR.

Cabaran Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berdebat dengan Anwar-bukan sahaja dilihat sebagai membuka peluang Anwar membangkitkan isu-isu yang tidak terfikir oleh Khairy-malah perdebatan itu akan menjadi medan Anwar untuk menonjolkan dirinya.

Biarlah BN meneruskan kerjayanya melalui program TURUN PADANG, PROGRAM JUARA RAKYAT dan program-program yang perlu dilaksanakan sesuai dengan misi dan Visi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

BN mempunyai 137 ahli parlimen dan beratus-ratus ADUN, di banding Pakatan dengan 77 ahli parlimen. BN menguasai 7 negeri berbanding Pakatan 4 negeri. Dari segi keahlian parti BN mempunyai keahlian berlipat ganda dibanding gabungan tiga parti pembangkang itu.

AYT merasakan dengan mengembeling ahli-ahli BN disemua peringkat- maka AYT tidak nampak- keupayaan BN akan tergugat.

Disebabkan ahli-ahli BN ada yang bercakar sesama sendiri-maka keadaan ini lah yang melemahkan BN itu sendiri.

Tun Mahathir mengakui-jika tiadanya budaya CANTAS MENCANTAS sebenarnya BN itu kuat.

Acara cabar mencabar untuk berdebat-biarkan lah menjadi agenda Pakatan-jangan kita terikut-ikut dengan rentak itu. BN kena tumpu pada kaedah yang memberikannya kemenangan pada setiap pilihanraya untuk membolehkannya memerintah negara ini lebih 50 tahun lalu.

Bagi AYT penumpuhan kepada agenda rakyat adalah lebih utama berbanding dengan pertunjukkan PIDATO yang AYT sifatkan bagaikan buih-buih laut.

Sesiapa yang ingin mendengar rakaman debat Anwar-Ahmad Sabry Chik disini

No comments:

Blog Archive