Wednesday, March 06, 2019

UMNO-PAS: TERHANTUK BARU TERNGADAH

UMAT melayu, perlu berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir, kerana membuktikan, bahawa kaum itu dibangsatkan di negaranya sendiri apabila kehilangan kuasa.

Penulis yakin betul, tindakan Perdana Menteri itu, menghina Umno sehingga ke lantai, benar-benar menyadarkan parti itu betapa pentingnya kembali kepada perjuangan asal parti itu, iaitu demi agama, bangsa dan tanah air. Menghina Umno, samalah menghina melayu, kerana Umno adalah parti yang mewakili kaum itu sebelum merdeka lagi.

Selepas kehilangan kuasa, memang para pemimpin Umno sedar, antara punca penolakan kaum melayu terhadap parti itu pada PRU-14, kerana ramai pemimpin parti itu lari daripada perjuangan asal parti. Tidak perlu lah disenaraikan semua kesilapan itu, kerana sebahagian pemimpin Umno telah sedar diri dan insaf.

Di lain pihak pula, Pas tersentak, apabila melihat agama islam dihina, Nabi Muhammad SAW dihina sedemikian rupa di batang hidung pemimpin dan ahli parti itu.

Kerana faktor kaum dan agama, maka persengketaan selama 70 tahun, akhirnya dileburkan dan menuju dikuburkan, kerana hanya satu tujuan membela agama, bangsa dan tanah air (ABATA).

PRU-14, menyebabkan Umno dan Pas terhantuk lalu terngadah. Belum terlambat, selagi matahari terbit di ufuk timur, kaum melayu pasti bangkit di tanah air sendiri.

4 comments:

  1. Dengan pengumuman UMNO berkahwin dengan PAS secara rasminya Perak dan Kedah sudah dikuasai oleh parti pembangkang..
    Maka semua tanah 999tahun pada kaum Cina akan ditarikbalik.. lesen dan peniaga haram kaum Cina akan digempur dan di robohkan berdasarkan pada Rules Of Law...Lesen dan kawasan peniaga orang Melayu selain dari kaum Cina akan diperbanyakkan juga berdasarkan pada Rules Of Law... Adun DAP PKR PAN yang berada dalam negeri Perak Kedah akan dikenakan tindakan sekiranya prinsip Rules Of Law tidak dipatuhi sepanjang kerajaan PH memerintah...Bekas Menteri Besar Kedah dan Perak juga akan disiasat berdasarkan pada 'Prinsip Rule Of Law' sekiranya sepanjang pentadbiran kerajaan PH mrmbuat kesalahan. Jangan bagi muka pada boboi dan kutty PM haprak Malaysia.. prinsip 'Rules Of Law' di Kedah Perak perlu dilaksanakan bila gabungan UMNO PAS menguasai Perak dan Kedah...insyallah N9 menyusul sedikit masa lagi bila gabungan UMNO PAS dimateri nanti dan prinsip Rules Of Law di n9 juga akan kuatkuasakan serta merta..

    ReplyDelete
  2. nampak belom memerintah lagi menunjukkan ketamakkan masing2.masa berbulan madu,janji langit dan bintang,selepas berbulan madu nanti berebut2 nakkan ghonimahh....baru tahu betapa busuknya kentut masing2....pas sebenarnya berjuang untuk apa? hudud..dah ruyup..ru355..hilang bersama najib....perjuangan apa?..king maker?nak tawan negeri pk/kedah...AMBILAH..lepastu bergaduh sesama sendiri nakkan kerusi itu/ini,exco itu/ini...Perjuangan berasaskan KEBENCIAN sesama manusia tak kemana....contoh ketara negara afghanistan.mula rakyat biasa dgn pemerintah muncul MUJAHIDDIN..ada problem muncul TALIBAN,..berkelahi lagi RUSSIA masuk,diklhkan oleh mujahiddin,bergaduh sesama sendiri...sekarang US masuk..bergaduh lagi...kenapa allah tak bantu?arab saudi?yaman?syria?..semua negara islam BERANTAKKAN SESAMA SENDIRI...Kerana apa?

    ReplyDelete
  3. ini bukan afganistan arab atau taliban ini Malaysia berpijak dibomi nyata... Prinsip Rules Of Law akan ditegakkan bukan kerajaan kencing hancing pH cakap tak serupa bikin...

    RU 355 boleh diujudkan kembali perkara enteng dan senang bukan no hal bukan janji dicapati... hal ini boleh dibentang bila bila masa...
    tidak lernah janji bulan fan bintang macam pH semua hamcing kencing merata...

    Rules of Law Perak dan Kedah pada MB kedah boboi perlu disiasat dan heret ke mahkamah untuk dikenakan hukuman penjara dan sebatan dan Perak serta parti DAP PAN dan PKR

    ReplyDelete
  4. PENJARAKAN MENTERI BESAR KEDAH
    UMNO PAS KINI PUN BERSATU SUDAH
    KERAJAAN PERAK KEDAH KENA SERAH
    RULES OF LAW MB KEDAH PERLU DI DEDAH


    KIKIKIKIKIKI...

    ReplyDelete