Tuesday, March 12, 2019

BERPADUNYA UMNO-PAS: BUKAN PUNCA RAKYAT BERPECAH

HAKIKAT yang sebenarnya, rakyat yang menyokong Umno-Pas adalah kaum melayu. 

Peratusan kaum melayu yang menyokong 2 parti itu tidak kurang 70% seperti mana digambarkan menerusi PRU-2008, 2013 dan 2014.

Bezanya, pada 3 PRU itu, melayu tidak berpadu menyokong secara gabungan Umno-Pas, tetapi berasingan. Dalam keadaan sokongan kaum melayu sedemikian, tiada pihak yang mengatakan senario merupakan punca rakyat berpecah, menjauhkan kaum melayu dengan kaum lain. 

Kini timbul dakwaan, apabila Umno-Pas berpadu menerusi PERPADUAN UMMMAH, maka berbagai tuduhan terhadap keterpaduan itu sebagai faktor perpecahnya rakyat Malaysia.

Sepatutnya dalam dunia demokrasi, jika sesuatu kaum berpadu untuk mencapai matlamat yang sama, ianya sebahagian dalam dunia demokrasi. 

Di Negara ini, seperti mana fakta menerusi 3 PRU lalu, kaum cina dan india tidak kurang 80% bulat menyokong parti yang berkolaborasi dengan DAP di kawasan-kawasan yang ditandingi parti-parti itu, malah mencapai 90% bagi calon parti itu, namun mereka tidak mendakwa bahawa senario itu bukan memecahkan rakyat Malaysia atau menjauhkan kaum cina dan india dengan kaum lain, melainkan ianya adalah tuntutan demokrasi.

Mengapa, jika Umno-Pas berpadu hanya bermula pada PRK Cameron Highlands dan diteruskan di PRK Semenyih seterusnya di PRK Rantau selain akan berlakunya KERAJAAN PERPADUAN UMMMAH bagi Kelantan, Pahang, Perlis, Terenggangu, dan mungkin di Perak dan Kedah dikatakan memecahkan rakyat, memisahkan kaum melayu dengan kaum lain?

Hakikat sebenarnya penentangan terhadap keterpaduan Umno-Pas adalah berkaitan kerbarangkalian menang dalam pilihan raya. Di Semenanjung, sebagai impak keterpaduan Umno-Pas, daripada 165 kawasan Parlimen, Umno-Pas boleh menawan tidak kurang 101 kawasan Parlimen. Jumlah itu tidak termasuk kawasan yang bakal dimenangi MCA atau MIC. Jumlah kerusi 101 hanya memerlukan tambahan 11 kerusi daripada 57 kerusi Sabah dan Sarawak untuk menubuhak Kerajaan Persekutuan dengan majoriti mudah.

Mereka yang begitu gerun kepada perpaduan Ummah, sambil membuat berbagai dakwaan negatif untuk menakut-nakutkan rakyat termasuk perpecahan rakyat, sebenarnya bertujuan politik, kerana mereka itu, sedar, bahawa mereka tidak akan menang dalam pilihan raya.

Kaum melayu, seperti mana kata Timbalan Presiden Umno- Datuk Mohammad Hassan, tidak boleh lagi menoleh ke belakang, tiada cara lain lagi, kaum melayu perlu mengorak ke depan, jika mahu menjadi Tuan Rumah di Rumah sendiri.

2 comments:

  1. Kedua2 PARIA madey dan anwaq HOMO-PENJILAT2 DUB*Q DAP KULIT BABI tu, mmg. TAK boleh dipercayai!

    Itulah, MALANGnya nasib bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kat TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita diPERMAINkan dan diPERJUDIkan mcm. HARAM JADAH - spt. PENGEMIS2 merempat di bumi pusaka nenek moyang kita sendiri!! Dan yg. akan KETAWA habis2an adalah PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP KULIT BABI homo jijik ZIONIS ISrael!!

    Skrg. kedua PARIA madey-anwaq HOMO/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni dah berjaya gunakan MO "PECAH dan PERINTAH" ("DIVIDE and RULE") akan KESULTANAN Islam/Melayu kita pula!! Dgn. mempergunakan Sultan Perak yg. LIBERAL dan PE-NYOKONG kuat HAK ASASI KESAMAAN Barat, sewaktu memegang jawatan DYMM YDPA sementara, dan sblm. DYMM YDPA yg. baru diTABALKan pd. Januari - REJIM PH dgn. SENYAP2 dan amat JAHAT, pd. akhir Dis., telah menyertai secara HARAM akan UNDG2 Barat-Zionis “Treaty of Rome“-MAHKAMAH JENAYAH ANTARABANGSA ZIONIS, ICC, berMOTIF utk. MENIPU, MENCABUL dan MENSABOTAJ akan UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, dan HAK dan KUASA EKSEKUTIF Majlis RAJA2, KESUL-TANANAN Islam/Melayu kita, dan DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM, KETUA UTAMA NEGARA, KETUA PARLIMEN, PEMERINTAH TERTINGGI ATM dan PELINDUNG hak/identiti/warisan/sejarah bangsa BANGSA Bumiputera kita!! Lihat KE-ANGKUHAN mahathir pd YTM TMJ psl. isu ICC ni di blog KULIT BABI ni, di –

    1. http://www.addindeen.com/2019/03/mahathir-bidas-tmj.html

    Sdgkan REJIM2 PENGGANAS-no 1 & 2 DUNIA, ISrael dan US pun – TAK menyertai ICC ni!!! Tapi US/ISrael ni adalah antara anggota2 PENGGANAS NATO (Tentera Kesatuan Negara2 Eropah, yg. sebenaqnya juga dianggotai US/Canada/ISrael/Australia/N. Zealand) yg. telah melakukan banyak JENAYAH PERANG dan GENOSID, termsk. di LIBYA (termsk. membunuh pemimpin KEMERDEKAAN Islam/Nasionalis Dunia Islam-Arab-Afrika amat GEMILANG, yg. amat ANTI-ISrael, Allahyarham Pres. Col Al- Gaddafi dgn. amat KEJAM) dan Afghanistan – dan hampir semua negara2 EU ini adalah ahli2 ICC ni, tapi pemimpin2 Barat-Zionis dr. NATO dan EU ni TAK juga diTANGKAP dan diHUKUM di ICC Zionis PENIPU ni!!!

    Maka, ICC PENIPU ni SEBENAQnya adalah SENJATA PEMUSNAH GERGASI (WMD) puaka2 HOMO Zionis BARAT-ISrael yg. hanya menSASARkan pemimpin2 NASIONALIS/ISLAM dr. DUNIA 'KETIGA' , terutamnya yg. ANTI-Barat-NATO/ISrael, dan kalau yg. BARAT spt. SERBIA, sbb. PRO-RUSSIA dulu!!
    Maka, REPOT POLIS mesti dibuat segera atas JENAYAH PENIPUAN dan TERORISMA amat JAHAT terhadap UNDG2 PERLEM-BAGAAN, dan KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA2 serta seluruh KESULTANAN Islam/Melayu kita, dan DYMM YDPA yg. baru, mesti amat BERANI mengISYTIHARkan DARURAT, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150 (telah diLESAPkan dr. laman web JPA), SEGERA! Sblm. TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM kita ni terus diKUASAI oleh puaka2 PENGGANAS HO-MO anwaq PARIA-PKR/DAP KULIT BABI dan TUAN2 Zionis EU/NATO/ISrael depa!!!! Lihat betapa BAHAYAnya ICC/“Treaty of Rome“ Zionis PENIPU ni, di –

    2. https://mykmu.net/2019/03/11/penyertaan-malaysia-dalam-statut-rom-dibuat-secara-terburu-buru-tmj/ ; dan di

    3. https://cungkil.wordpress.com/2019/03/11/statut-rome-mencabul-kuasa-ydp-agong/

    Tapi, dgn. pengISYTIHARAN DARURAT ini oleh DYMM YDPA, penyertaan dlm. ICC ini masih boleh diBATALkan SEGERA, kerana penyertaan ni boleh ditarik bila2!!!

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
  2. Dan si madey PARIA kerala KULIT BABI, terus nak MENIPU lagi dgn. ANGKUH, psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN, dan MENGHINA akan DYMM YDPA, seolah 'PATUNG TAK BERNYAWA', yg. diPAKSA menerima segala nasihat PM/Kabinet, kononnya mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 40 (yg. telah diLESAPkan dlm. laman web JPA)!!! Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/03/11/rome-statute-acceded-without-rulers-consultation-dr-m-says-tmj-only-speaking-for-himself/

    Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) –SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!! Dan makna "HENDAKlah" ini BUKAN berdasarkan makna dlm. KAMUS B. INGGERIS, iaitu "in accordance with"!!! Sbb. TERJERMAHAN Undg2 Perlembagaan dlm. B. MELAYU, yg. mesti diUTAMAkan, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 160B. Teks sahih:

    Jika Perlembagaan ini telah diterjemahkan ke dalam bahasa kebangsaan, Yang di-Pertuan Agong boleh menetapkan teks bahasa kebangsaan itu sebagai teks sahih, dan selepas itu, jika ada percanggahan atau perselisihan antara teks bahasa kebangsaan itu dengan teks bahasa Inggeris Perlembagaan ini, teks bahasa kebangsaan itu hendaklah mengatasi teks bahasa Inggeris itu.

    Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

    Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 BAPA2 KEMERDEKAN, PM DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB PM Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!! MUSTAHIL DYMM YDPA hanya sbg. ‘PATUNG TAK BERNYAWA‘ dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, PEGUAM2 Islam/Melayu kita oi!!!!

    Sbb. itu juga, si HAKIM2/PEGUAM2 PENJAJAH2 DAPanjing KURAP suka menggunakan BAHASA INGGERIS dlm. MAHKAMAH, supaya disyaki dpt. MENIPU psl. MAKNA2 perkataan2 dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, yg. berdasarkan Bahasa Melayu KLASIK kita, waktu 1956 itu, termsk. perkataan "HENDAK" ni, yg. bila dlm. B. INGGERIS, lain MAKNAnya dr. Bahasa Melayu Klasik kita [Bahkan sebenaqnya makna "HENDAKlah" ("Hendak" dgn. partikel "lah" ini), tak dak pun dlm. KAMUS B. Inggeris]!!

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete